arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۱۳ تير ۱۴۰۱

مرندی: مشخص نیست مذاکرات بعدی در کجا برگزار می شود؛ تاکنون توافقی در این زمینه حاصل نشده

مرندی در خصوص دور بعدی مذاکرات بازگشت به برجام گفت: «مشخص نیست مذاکرات بعدی هسته‌ای در کجا برگزار می شود و تاکنون توافقی در این زمینه حاصل نشده است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: محمد مرندی تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» ضمن اعلام این خبر که محل برگزاری دور بعدی مذاکرات رفع تحریم‌های ایران هنوز نامشخص است و توافقی در خصوص آن صورت نگرفته است، گفت که آمریکا و اروپا به دلیل شیوع کرونا و بحرانی که در اوکراین ایجاد کرده‌اند تحت فشار قرار دارند و به توافق با ایران نیاز دارند.

مرندی که از او به عنوان مشاور هیأت ایرانی در مذاکرات هسته‌ای یاد می‌کنند، در پاسخ به سؤال اسپوتنیک در خصوص دور بعدی مذاکرات رفع تحریمی ایران گفت: «مشخص نیست مذاکرات بعدی هسته‌ای در کجا برگزار می شود و تاکنون توافقی در این زمینه حاصل نشده است».

وی در ارتباط با روند مذاکرات اخیر دوحه گفت: «واشنگتن خواستار ابزاری برای اعمال فشار به تهران است و تغییراتی در مواضع آمریکایی‌ها صورت گرفته است اما نمی‌توان گفت که مذاکرات قطر پیشرفت‌هایی نداشته است».

تحلیلگر مسائل سیاسی سپس ادامه داد: «پذیرش خواسته‌ها و شرایط تهران برای واشنگتن سخت است و اگر تصمیم فقط با اروپایی‌ها بود حتماً توافق می‌شد».

محمد مرندی همچنین به بحران جنگ اوکراین با عرضه تسلیحات غرب به کی‌یف اشاره کرد و گفت: «آمریکایی ها و اروپایی ها به دلیل کرونا و بحرانی که در اوکراین ایجاد کردند تحت فشار زیادی هستند و نیاز به توافق با ایران دارند».

وی سپس با اشاره به این موارد ادامه داد: «ایران خواستار اجرای کامل توافقی است که ممکن است حاصل شود و این که خواهان تضمین‌های کافی در توافق است و می‌خواهد که تحریم‌ها به گونه‌ای برطرف شود که موانع در شرایط اقتصادی ایران خاتمه یابد».

مرندی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر سفر آتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده به غرب آسیا گفتک «سفر بایدن به منطقه ارتباطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد و آن قدر که برخی رسانه ها تبلیغ می‌کنند اهمیتی ندارد».

نظرات بینندگان