arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

کار کار روس ها بود نه سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک هفته نامه انگلیسی در خبری مدعی نقش کمکی روسیه به اقدام تدافعی سیستم هوایی دولت سوریه در ساقط کردن جنگنده متجاوز ترکیه به حریم هوایی این کشور شد.

به گزارش فارس، هفته نامه "ساندی تایمز" در خبری مدعی همکاری روسیه با سوریه در ساقط کردن جنگنده متجاوز ترکیه به آسمان این کشور شده است.

این هفته نامه که مدعی است گزارش خود را با استناد بر منابع خبری دیپلماتیک منتشر کرده، در ادامه آورده است که این منابع اعلام کرده اند که ساقط کردن جنگنده ترکیه توسط سوریه به صورت عمدی بوده است و هشداری از سوی سوریه برای ناتو و کشورهای غربی بوده است مبنی بر اینکه برای مداخله نظامی در سوریه تلاش نکنند.

بر اساس این خبر، روسیه در حال تامین سوریه به سیستم های دفاع هوایی است که همین سیستم های دفاع هوایی روسیه به دمشق کمک کرده است تا ورود جنگنده ترکیه به حریم هوایی سوریه را شناسایی کنند؛ هفته نامه "ساندی تایمز" در ادامه اینطور مدعی شده است که ناظران روسی از زمان نصب این سیستم های دفاع هوایی، نقش فعالی در کمک به سوری ها برای به کار گیری این سیستم ها داشته اند.

در ادامه این خبر به نقل از یک مقام ناشناس دفاعی رژیم صهیونیستی آورده شده است: اگر کارشناسان روسی هنگام این اقدام افسران سوری (سرنگون کردن جنگنده ترکیه) حضور داشته اند، حتی اگر این مقامات روسی خودشان نیز دکمه (پرتاب) را فشار نداده باشند، این اقدام باعث تعجب ما نیست.

ادعای این هفته نامه انگلیسی درباره نقش کمکی روسیه به سوریه در ساقط کردن جنگنده ترکیه در شرایطی گزارش می شود که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور دارای اطلاعاتی در مورد حادثه سرنگونی هواپیمای جنگی ترکیه توسط سامانه دفاع ضدهوایی سوریه است و مقامات مسکو حاضرند این اطلاعات را ارائه دهند.

در این گزارش هیچ اشاره‌ای به کمک‌های مالی، اطلاعاتی، تسلیحاتی و تجهیزاتی آمریکا به مخالفان مسلح سوریه که از طریق ترکیه صورت می‌گیرد نشده است.
نظرات بینندگان