arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۹ - ۱۳ تير ۱۴۰۱
امانی، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با «انتخاب»:

گزارش خزانه‌دار شورای شهر درمورد اقدام شهردار به فروش اموال برای پرداخت حقوق کارمندان، برای ما سند است، ولی زاکانی آن را تکذیب کرد/ اگر زاکانی بخواهد همه برنامه‌هایش را با هم پیش ببرد نه منابع جواب می‌دهد و نه زمان

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران، اظهار کرد: فرمایشات آقای کاشانی به عنوان خزانه‌دار شورا برای ما سند است و حتما ایشان با اطلاعات و آگاهی این صحبت‌ها را مطرح کرده‌اند. ولی در مقابل آقای زاکانی آن را تکذیب کردند و گفتند اطلاعات غلط است. ما در اولین جلسه‌ای که در کمیسیون بودجه داریم این موضوع را بررسی می‌کنیم تا ابعاد صحبت‌هایی که آقای کاشانی عنوان کرده‌اند، روشن شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو شورای شهر تهران در نقد عملکرد علیرضا زاکانی می‌گوید که شهر تهران سه اولویت و مسئله اصلی دارد که همه ما تمرکزمان را باید روی این اولیت‌ها بگذاریم. اتفاقا اولین مسئله آلودگی هواست، پس از آن مسئله حمل و نقل عمومی و در آخر هم بافت فرسوده است. ولی اگر ایشان بخواهند که همه این برنامه‌هایی که دارند را همزمان پیش ببرند، نه منابع جواب می‌دهد و نه زمان. کما اینکه خیلی از برنامه‌های ایشان نیاز به دو سه دوره چهارساله دارد.

حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته شورای شهر از این خبر داد که شهرداری تهران برای حقوق خرداد ماه ساختمان شرکت واحد و یک زمین 1600 میلیاردی را فروخته است. کاشانی همچنین در ادامه عنوان کرده است: «پیش‌بینی می‌کنم در ماه‌های آینده با این رویه حتما شهر آفتاب حتی شهروند و حتی همشهری را خواهیم فروخت و ما باید تدبیری بیندیشیم و اگر قرار باشد در یک چهارم سال که پیک سال است نتوانیم درآمدی حاصل کنیم، نمی‌توانیم رویاهایی که در ذهنمان است را عملی کنیم.»

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با «انتخاب» در خصوص جزئیات این گزارش مالی، اظهار کرد: «فرمایشات آقای کاشانی به عنوان خزانه‌دار شورا برای ما سند است و حتما ایشان با اطلاعات و آگاهی این صحبت‌ها را مطرح‌ کرده‌اند. ولی در مقابل آقای زاکانی آن را تکذیب کردند و گفتند اطلاعات غلط است. ما در اولین جلسه‌ای که در کمیسیون بودجه داریم این موضوع را بررسی می‌کنیم تا ابعاد صحبت‌هایی که آقای کاشانی عنوان کرده‌اند، روشن شود. حتما اسناد و اطلاعات را از معاونت مالیاتی و اقتصادی شهرداری خواهیم گرفت. ضمن اینکه به نظرم می‌آید که گزارش فردای آقای کاشانی در مورد میزان درآمد و هزینه شهرداری تا حد زیادی می‌تواند این بحث را روشن کند.»

این عضو شورای شهر در انتقاد از عملکرد شهردار تهران، بیان کرد: «دیروز که آقای زاکانی برای بار چندم در شورا برنامه‌های‌شان را به ما ارائه کردند، خدمت ایشان گفتم که شهر تهران سه اولویت و مسئله اصلی دارد که همه ما تمرکزمان را باید روی این اولیت‌ها بگذاریم. اتفاقا اولین مسئله آلودگی هواست، پس از آن مسئله حمل و نقل عمومی و در آخر هم بافت فرسوده است.»

امانی ادامه داد: «به آقای شهردار پیشنهاد دادم که اگر وقت‌شان را روی این سه موضوع مدیریت شهری بگذارند و در پایان این دوره حتی 30 درصد این سه مسئله را پیش ببرند، نام‌شان در تاریخ مدیریت شهری ثبت می‌شود. ولی اگر بخواهند همه این برنامه‌هایی که دارند را همزمان پیش ببرند، نه منابع جواب می‌دهد و نه زمان. کما اینکه خیلی از برنامه‌های ایشان نیاز به دو سه دوره چهارساله دارد.»

نظرات بینندگان