arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

جزئیات جدیدی از "واحد آکسفورد" دانشگاه آزاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دانشگاه آزاد گفت که مهدی هاشمی از واحد آکسفورد حقوق می‌گرفت.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جدید هستند و کار خود را تازه شروع کرده‌اند، بر خودم واجب دانسته‌ام که به مجلس بیایم تا هم رئیس این کمیسیون و هم سایر اعضا تبریک بگویند و دست نیاز به سمت اعضای کمیسیون دراز کنم تا به ما از نظر فکری، علمی و سایر موارد کمک دهند.

وی افزود: امیدواریم که بتوانیم با یک رابطه خوب و دوستانه با مجموعه کمیسیون آموزش مجلس از نقطه‌نظرات آنها استفاده شایسته‌ای کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: این جلسه برای ارائه گزارش نبود و بیشتر برای خوش و بش و تبریک اعیاد و ایام میلاد بود؛ ان‌شاءالله در جلسات بعد اگر لازم باشد خدمت دوستان گزارش می‌دهیم.

دانشجو درعین حال گفت: در طول چهار ماهی که ریاست دانشگاه آزاد را بر عهده داشتم کارهای خوبی انجام دادم؛ از جمله اقداماتی که انجام دادیم تمرکززدایی در دانشگاه آزاد بود؛ همچنین مسئله نظارت و ارزیابی به طور جدی در واحدهای دانشگاهی صورت می‌گیرد و شورای گسترش مربوط به دانشگاه آزاد هم فعال شده است.

دانشجو گفت: بیش از 1500رشته که قبلاً مجوز نداشت توانسته‌ایم مجوز آنها اخذ کنیم و در کل کارهای بسیار بزرگی در حال انجام است.

دانشجو اضافه کرد: در حال حاضر چند واحد علوم تحقیقات در دانشگاه آزاد افتتاح شده و تصمیم در خصوص فعالیت‌های آنها نیز اتخاذ شده است.

دانشجو در خصوص واحد آکسفورد دانشگاه آزاد هم اظهار داشت: دولت انگلیس اشتباه بزرگی کرده و مسائل سیاسی را با مسائل آکادمیک درآمیخته است؛ واحد آکسفورد به مناسبت تحریم‌هایی که صورت گرفته اعلام شد که باید حسابش خالی شود و یا اینکه حساب را مسدود می‌کنند و وقتی که حسابی نباشد امکان پرداخت به کارمند نخواهد بود و دانشگاه فعالیتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بر همین اساس بود که معاون پارلمانی وقت دانشگاه آزاد تصمیم گرفت که به طور موقت واحد آکسفورد معلق باشد و دستور تعلیق آن صادر شد؛ امیدواریم که وزیر امور خارجه و مسئولین دستگاه دیپلماسی کشور بتوانند کاری کنند که این سرمایه‌گذاری که در آنجا شد دوباره فعال شود.

دانشجو اظهار داشت: بحث تحریم‌ها بحث پیچیده‌ای است و فقط به دست ما قابل حل نیست.

وی گفت: هر واحدی که در داخل یا خارج شکل می‌گیرد مقدماتی دارد؛ مثلاً باید برای آن زمین تهیه شود و وقتی که برای گرفتن مجوز رجوع می‌شود باید یکسری اقدامات را هم برای آن انجام داد؛ در خصوص دانشگاه آکسفورد هم کارهایی شده تا بتوان مجوز این واحد را گرفت؛ زمین در آنجا خریداری شد و تعدادی از افراد در آنجا مأمور شدند تا بتوانند مجوز را بگیرند ولی از سال 82 تا به امروز این مجوز اخذ نشده و این مجوزی است که اجازه می‌دهد تا ما آنجا واسطه باشیم، یعنی دانشجویانی که از ایران به آنجا می‌روند باید به دانشگاه‌های دیگر معرفی شوند و خودمان آنجا دانشجو نداریم و به همین دلیل است که دانشگاه در آنجا مجوز برگزاری دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ندارد و از کشور هم این مجوز را هنوز نگرفته است ولی می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: اگر مشکلات به وجود آمده حل شود، مشکل واحد دانشگاه آکسفورد حل می‌شود؛ به هر صورت هزینه‌هایی مثل خریداری زمین و پرداخت به افرادی که در آنجا مأمور هستند و سایر هزینه‌ها وجود داشته و باید ببینیم که اصل مطلب چیست؟

دانشجو در پاسخ به این سؤال که آیا مبالغی به حساب آقای مهدی هاشمی هم واریز می‌شده گفت: من تاکنون ردی از این قضیه ندیده‌ام؛ به عنوان یکی از کارمندان این واحد در آنجا آقای مهدی هاشمی حقوق دریافت می‌کرد ولی به غیر از این من چیزی نشنیده‌ام.

دانشجو در خصوص تأسیس بانک دانشگاه آزاد هم اظهار داشت: همانطور که در روزهای اول عنوان کردم تمام هزینه‌های دانشگاه آزاد از طریق شهریه‌ها تأمین می‌شود و ایجاد منابع جدید برای ما بسیار حائز اهمیت است؛ منابع جدید می‌تواند شامل اداری سازی، ارتباط با صنعت یا انجام دوره‌های آموزشی باشد؛ همچنین استفاده از ارزش افزوده و گردش پولی هم می‌تواند برای ما مؤثر باشد که یکی از راهکارهای آن بانک و بیمه است؛ در هر صورت هدف ما ایجاد منابع مالی جدید است که در انتهای سال دوم و ابتدای سال سوم فعالیتیم به نتیجه و بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم که با عملی شدن این قضیه بتوانیم تا 20درصد کاهش شهریه داشته باشیم.

دانشجو در عین حال گفت: البته هم‌اکنون در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 20درصد تخفیف را همین امسال اعمال می‌کنیم ان‌شاءالله خبر خوب در مورد دوره دکترا هم شش، هفت ماه دیگر داده می‌شود.

نظرات بینندگان