arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۱۴ تير ۱۴۰۱

اهانت یک خواننده به گویش مردم سیستان و بلوچستان/ دادستانی: پرونده‌‌ در دستگاه قضا مفتوح خواهد شد

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: در روزهای گذشته یک خواننده گمنام در ‌زاهدان حضور یافته و در خلال اجرای کنسرت، اهانتی به زبان، لهجه و گویش غنی مردم استان سیستان و بلوچستان می‌کند که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: در روزهای گذشته یک خواننده گمنام در ‌زاهدان حضور یافته و در خلال اجرای کنسرت، اهانتی به زبان، لهجه و گویش غنی مردم استان سیستان و بلوچستان می‌کند که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

ابوالفضل احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طی روزهای گذشته یک خواننده گمنام در شهرستان زاهدان حضور یافته و در خلال اجرای کنسرت خود اهانتی به زبان، لهجه و گویش غنی مردم استان سیستان و بلوچستان می‌کند که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

 

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان افزود: نهادهای نظارتی و شورای رسیدگی و نظارت بر اجرای صحنه‌ای موسیقی در استان که متولی آن فرهنگ و ارشاد اسلامی است باید به صورت جدی و از همان ابتدای امر این موارد را متذکر شود و نباید به نحوی پیش بروند که یک نفر از خارج استان بیاید و پس از کسب درامدهای آن چنانی از مردم به آنها توهین کرده و برود.

 

وی تاکید کرد: تاسف می‌خورم از اینکه این خواننده که اسم و رسمی خاصی هم در بین هنرمندان پاپ کشور ندارد اینگونه باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی مردم نجیب و فهیم سیستان و بلوچستان شده که این امر به شدت محکوم است و پرونده‌ای در خصوص اهانت خواننده پاپ مد نظر در دستگاه قضا مفتوح خواهد شد و به تمامی موسسات این چنینی تذکر داده و اتمام حجت می‌شود تا در اجرای برنامه تمامی مراتب و قوانین را رعایت کنند.

 

احمدزاده گفت: تمامی نظارت‌ها بر کنسرت و سایر برنامه‌های فرهنگی باید نظام‌مند بوده و مدعوین از لحاظ فضای فرهنگی، دینی و مردمی توجیه شوند و عموماً کسانی که با فرهنگ غنی مردم سیستان و بلوچستان آشنایی نداشته‌اند حق حضور و اجرای برنامه در استان را ندارند که منبعد اگر مشابه این اتفاقات تکرار شود، هم خواننده و هم موسسه مجری مورد تعقیب و پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

 

وی تاکید کرد: حفظ شئونات اسلامی و عفت کلامی و گویش صحیح و محترمانه بر تمام خوانندگان ضروری است و نباید متانت مردم شریف و میهمان‌نواز این استان خدشه‌دار شود و چنانچه چنین صحنه‌هایی به منصه ظهور برسد قطعاً و فوری آن کنسرت تعطیل خواهد شد و سابقه موسسات مذکور در اعطای مجوزات ملاک عمل خواهد بود.

نظرات بینندگان