arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

وزیر خارجه: شرايط ارزي كشور بسيار خوب است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نقوي حسيني، از حضور وزيرخارجه و معاونين وي در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و ارائه گزارش مبسوطي از آخرين مسائل و تحولات سياست خارجي خبر داد.

به گزارش ايسنا، صالحي در ارتباط با سوريه گفت كه ايران طرحي كه دخالت خارجي در سوريه دنبال كند را قابل قبول نمي‌داند و مسائل سوريه بدون حضور ايران و دولت و طرف‌هاي تاثيرگذار قابل قبول نيست.

وي همچنين با اشاره به تحريم گفت كه شرايط ارزي كشور بسيار خوب است و تحريم‌ها خللي در اراده ملت ايران ايجاد نخواهد كرد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي گفت كه در اين جلسه وزير خارجه كشورمان تحولات مصر را اميدواركننده دانسته و تاكيد كرده كه اين كشور جايگاه ويژه‌اي در سياست خارجي ايران دارد.

به گفته وي، صالحي با اشاره به مذاكرات هسته‌اي اظهار داشت كه ما به تعهدات خود پايبنديم و در چارچوب معاهده مربوطه از حقوق خود دفاع مي‌كنيم و همواره اعلام كرده‌ايم كه آمادگي مذاكره براي همكاري سازنده را داريم.

نقوي حسيني افزود: در اين جلسه صالحي به سوالات اعضاي كميسيون نيز پاسخ داد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: در ادامه جلسه، فهرست اعضاي كميته‌هاي سياست خارجي، امنيت و دفاعي قرائت و بنابراين مقرر شد تا اولين جلسات كميته‌ها تشكيل و هيات رييسه خود را انتخاب نمايند.

در ادامه جلسه كميسيون، عوض حيدرپور به عنوان نماينده كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در كميسيون اصل 90 با اكثريت آرا انتخاب شد.
نظرات بینندگان