arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۸ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

آمریکا: فعلا برنامه‌ای برای دور جدید مذاکرات با ایران نداریم

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه شب اعلام کرد که واشنگتن اکنون برنامه‌ای برای برگزاری دور جدید مذاکرات با ایران ندارد. او مدعی شد که در «هفته‌ها و ماه‌های اخیر ایران بارها مطالباتی را مطرح کرده است که فراتر از چارچوب توافق برجام است». ند پرایس ادعا کرد که «تکرار درخواست‌های جدید ایران در مذاکرات، نشان‌دهنده فقدان جدیت است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایران در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بارها «مطالبات نامربوطی» مطرح کرده که فراتر از محدودیت‌های منظور شده در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) بود.

به گزارش «انتخاب»، ند پرایس روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده فعلا برنامه‌ای برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات با ایران ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود تاکید کرده است، ایران طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته بارها خواسته‌های فراتر از توافق هسته‌ای موسوم به برجام را مطرح کرده است.

ند پرایس تصریح کرد که طرح هرگونه خواستی فراتر از چارچوب برجام می‌تواند نشانه فقدان جدیت و تعهد از سوی ایران باشد.

اخیرا مذاکرات غیر مستقیمی بین آمریکا و ایران در دوحه برگزار شد که اتحادیه اروپا بر آن نظارت می‌کرد. این مذاکرات اما پس از دو روز بدون دستیابی به نتیجه‌ای مشخص به پایان رسید.

هدف از این گفتگوها فائق آمدن بر بن‌بست فعلی در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ عنوان شده بود.

اکنون ند پرایس می‌گوید در حال حاضر دور دیگری از مذاکرات با ایران برنامه‌ریزی نشده است.

در پی توقف مذاکرات دوحه، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای فرانسوی‌اش، ایالات متحده را متهم کرد که بدون ابتکار مشخصی در این مذاکرات حاضر شده بود.

در مقابل اما رابرت مالی، مذاکره کننده ارشد آمریکا در مصاحبه با رادیو ان‌‌پی‌آر آمریکا مذاکرات قطر را «اتلاف وقت» خوانده بود. او گفته بود ایران به پیشنهادها «نه گفت».

نظرات بینندگان