arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۸ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

گروسی: آماده از سرگیری فعالیت‌های ضروری در ایران هستیم / رویه‌های مختلفی را به تهران پیشنهاد کرده ایم / کشورهای منطقه اعلام کرده‌اند که اگر ایران به یک تهدید هسته‌ای تبدیل شود، آن‌ها نیز به دنبال سلاح هسته‌ای خواهند بود

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه آژانس زمینه‌ها و رویه‌های مختلفی را به ایران پیشنهاد کرده است، گفت: این پیشنهادها همچنان وجود دارد و آژانس آماده از سرگیری فعالیت‌های ضروری در ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه آژانس زمینه‌ها و رویه‌های مختلفی را به ایران پیشنهاد کرده است، گفت: این پیشنهادها همچنان وجود دارد و آژانس آماده از سرگیری فعالیت‌های ضروری در ایران است.

به گزارش تارنمای رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گروسی سه‌شنبه در سخنرانی خود در دانشکده کورال بل در امور آسیا و اقیانوسیه در استرالیا در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و همکاری‌ها و نظارت‌های آژانس با تهران گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سه سال گذشته زمینه‌ها و رویه‌های مختلفی به ایران پیشنهاد کرده است و این پیشنهادها همچنان وجود دارند و آژانس آماده از سرگیری فعالیت‌های ضروری (در ایران) است.

وی ادعا کرد: مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران در خلأ اتفاق نمی‌افتد و مفاد مهم است. عدم پیشرفت در راستی آزمایی ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران، ممکن است بر تصمیمات سایر کشورها تأثیر بگذارد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد: ما اکنون در شرایطی هستیم که همسایگان ایران نگران بدترین شرایط هستند و می‌توانند بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

وی در تداوم ادعاهای خود افزود: امروزه کشورهایی در منطقه با دقت آنچه در ارتباط با ایران اتفاق می‌افتد را دنبال می‌کنند و تنش‌ها در منطقه در حال افزایش است.

گروسی مدعی شد: رهبران سیاسی در منطقه آشکارا اعلام کرده‌اند که اگر ایران به یک تهدید هسته‌ای تبدیل شود، آن‌ها نیز فعالانه به دنبال سلاح هسته‌ای خواهند بود.

نظرات بینندگان