arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

فروش كم سابقه كتاب آیت الله جوادی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوزدهمین چاپ كتاب «مفاتیح‌الحیاة» تالیف آیت‌الله جوادی آملی در حالی كمتر از دوماه پس از رونمایی این كتاب از سوی نشر اسراء منتشر شد كه تهرانی‌ها با خرید 40 هزار نسخه از آن در صدر استقبال كنندگان از این كتاب قرار دارند.

به گزارش مهر، تازه‌ترین اثر آیت‌‌الله جوادی آملی كه با عنوان «مفاتیح‌الحیاة» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران ارائه شد در كمتر از دو ماه پس از انتشار خود به دلیل استقبال قابل توجه مخاطبان این اثر به چاپ نوزدهم رسید.

مفاتیح الحیاة در پنج بخش به شرح رابطه انسان با خود و محیط پیرامون خود می‌پردازد كه از شرح تعامل انسان با خود، آغاز و در ادامه به شرح تعامل انسان با همنوعان، همكیشان و شهروندان پیرامون خود می‌پردازد.

این كتاب در حالی به این شمارگان از انتشار خود در این بازه زمانی دست پیدا كرده است كه در ایام نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران نیز یكی از پرمخاطب‌ترین آثار بود كه بیش از 15 هزار نسخه از آن به فروش رسید.

90 درصد از خریداران این كتاب از میان 19 چاپ منتشر شده از آن را كه توسط نمایندگی‌های مركز نشر اسرا در سراسر كشور توزیع شده‌ است، ترجیحا تمایل به خرید حضوری این اثر نشان داده‌اند و 10 درصد از فروش این كتاب نیز به صورت غیرحضوری و اینترنتی بوده است.

همچنین استان‌های تهران و اصفهان در صدر خریداران این كتاب قرار دارند و تنها در استان تهران تاكنون 40 هزار نسخه از این كتاب به فروش رسیده است.  

در روش خرید اینترنتی مخاطبان این كتاب می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.esra.ir  و ثبت نام در این پایگاه نسبت به خرید این كتاب اقدام كنند كه در صورت انتخاب این خرید در هزینه ارسال پستی این كتاب نیز تخفیف قابل توجهی ارائه خواهد شد. همچنین در صورت اقدام به خرید پستی این اثر خریداران می‌توانند مبلغ این كتاب را در محل تحویل كتاب پرداخت كنند.

از سوی دیگر همزمان با انتشار نوزدهمین چاپ از این كتاب، بحران كاغذ سایه خود را بر سر انتشار این كتاب نیز انداخته است. به گفته مسئولان انتشارات اسراء كاغذ به كار رفته در چاپ این كتاب از نوع نخودی رنگ اعلا بوده است كه با طراحی خاص و به منظور بهره‌‌مندی مناسب‌تر مخاطب از محتوای كتاب مورد استفاده قرار گرفته است، اما به دلیل موجود نبودن و نایاب شدن این كاغذ و افزایش قیمت فوق العاده آن، این كتاب در چاپ‌های بعدی با كاغذ سفید ارائه خواهد شد.

همچنین با وجود نوسانات قیمت كاغذ و افزایش قیمت آن نشر اسرا قیمت این كتاب را كماكان ثابت نگاه داشته است و سعی كرده كه در فروش این كتاب كماكان تخفیف 25 درصدی در هزینه تولید را برای مخاطبان لحاظ كند.

خوانده شدن و انعكاس ارزش و غنای این كتاب در افكار عمومی، علاقه‌مندان خرید این كتاب را در ماه‌های اخیرافزایش داده است و اخیراً «مفاتیح‌الحیاة» آیت‌الله جوادی آملی به عنوان كلیدهای زندگی در مساجد و به صورت خودجوش تبلیغ می‌شود و نیز افرادی برای ثبت‌نام خرید و تهیه این كتاب به صورت گروهی اقدام می‌كنند و حتی در برخی مساجد تهران برای این كار از سوی نمازگزاران نام‌نویسی می‌شود.

مفاتیح الحیاة، سبك زندگی بشر امروز بر اساس آیات قرآن كریم و روایات شریف پیامبر اكرم (ص) و ائمه اطهار (س) است كه به نظر می‌رسد نام آن از مفاتیح‌الجنان (كلیدهای بهشت) گرفته شده است.
نظرات بینندگان