arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۸ - ۱۶ تير ۱۴۰۱

نخست‌وزیر انگلیس خطاب به کابینه: استعفا نمی‌دهم

یک روزنامه انگلیسی گزارش داد که بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور به وزرای کابینه خود گفته است که استعفا نخواهد داد زیرا معتقد است این امر ماه‌ها آشفتگی و بی‌ثباتی ایجاد می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: همزمان با افزایش فشارها به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در پی استعفای دسته‌جمعی وزرای کابینه، وی پذیرفتن درخواست‌ها برای استعفا را رد کرد.

روزنامه «تایمز» بامداد پنجشنبه گزارش داد که جانسون به وزرای کابینه خود گفته است که استعفا نخواهد داد زیرا معتقد است این امر ماه‌ها آشفتگی و بی‌ثباتی ایجاد می‌کند.

در این گزارش آمده است: «نخست وزیر کاملا مصمم به ماندن است و معتقد است که استعفای دولت او را بدون هیچ وزیری در سقوط آزاد می‌گذارد و حواس حزب محافظه کار را با رقابت رهبری پرت می‌کند».

روز چهارشنبه حداقل ۹ وزیر کابینه لندن به جانسون اعتراض کردند و از او خواستند تا با از بین رفتن اختیاراتش بر حزب محافظه‌کار استعفا دهد. جانسون با اخراج «مایکل گوو» وزیر مسکن انگلیس که در میان آنها بود، پاسخ داد.

شبکه خبری «اسکای ‌نیوز» نیز در این باره گزارش کرد که شمار مقام‌هایی که از کابینه بوریس جانسون استعفا کرده‌اند به ۳۱ نفر رسیده است. در همین حین، «رابرت جنریک» وزیر سابق دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، جانسون در هدایت این کشور در مسیری که نیاز است، شکست خورده و باید استعفا دهد.

این موج استعفا در دولت پس از آن صورت گرفت که جانسون اقرار کرد توضیحات «کریستوفر پینچر» درباره اتهام جنسی علیه وی را شنیده و برایش متقاعد کننده بوده است. این در حالی است که جانسون پیش‌تر گفته بود هنگامی که مقام پینچر را به معاون ناظم پالمان ارتقا داده بود از اتهامات علیه وی هیچ اطلاعی نداشته است.

پینچر بعد از افشاگری‌ها درباره تجاوز جنسی به دو نفر از سمتش کنار رفت. او در نامه‌ای به جانسون به او گفت که در شب میهمانی بیش از حد مشروب خورده بوده و «خودش و دیگران را» شرمسار کرده است.

دولت انگلیس از زمان روی کار آمدن جانسون با رسوایی‌های متعددی مواجه شده‌اند. پیش از این نیز مهمانی‌ها و مراسم می‌گساری متعدد اعضای دولت جانسون در زمان اوج اعمال محدودیت‌های کرونایی در این کشور جنجالی شده بود که به رسوایی «پارتی گیت» معروف شد.

نظرات بینندگان