arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۱

کرباسچی: اصلاح کشور از اصلاح اپوزیسیون آغاز می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی به مناسبت سالگرد درگذشت آیت​الله بهشتی در هفته​نامه آسمان نوشت:
امروز خیلی از دوستان انقلابی و روشنفکر ما به‌راستی و به‌حق معتقدند که «اصلاح کشور از اصلاح اپوزیسیون آغاز می‌شود». آن روز مرحوم بهشتی معتقد بود که اصلاحات در کشور باید از اصلاح حوزه آغاز شود و بر همین اساس گام‌های اولیه و اساسی را در این زمینه برداشت. اما شهید بهشتی هرگز در پی طرح شخصیت خود یا پدید آوردن کاریزمایی برای خود در میان دوستان و ارادتمندانش نبود.
پس از انقلاب دغدغه‌های اصلی او باز هم در همه لحظات سازماندهی نیروهای فکری، سیاسی و نظامی بود. تلاش در جهت اجتناب از برخوردها و اختلاف‌ها و طردها داشت، تا آنجا که برای کسانی همچون ابوالحسن بنی‌صدر که معلوم بود از ابتدا نظرات چندان موافقی با امثال ایشان نداشت، برای آمدن درحزب و سازماندهی در تشکیلات قوی که جبهه‌وار بتواند همه نیروهای دلسوز را سازمان دهد، دعوتنامه داد.
در تیرماه دیگری که به یاد او هستیم،‌ از اصلی‌ترین ویژگی‌ او که نیاز مبرم کشور، ‌ملت و همه ماست در آموزه‌هایی که از او می‌گوییم و یادی که از او می‌کنیم خبری نیست. شناخت به هنگام از اوضاع و شرایط کشور خودمان و جهان و سازماندهی نیروهای لایق و توانمند و آگاه و برنامه‌ریزی برای آینده‌ای که اعتقاد و ایمان و آگاهی سرمایه‌ اصلی جوانان امیدوار و فعال و پیشروی کشور باشد.
امروز بیش از هر زمان دیگر به بهشتی نیاز داریم. مردی اصلاح‌گرا، نوگرا و باانضباط که نیروی سیاسی تربیت کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
0
8
اظهار نظر كرباسچي ،تعجب من يكي را برانگيخت ، مگر كشورما اصلا نيازي به اصلاح دارد كه اينگونه فرمايش ميفرمايند؟؟؟ همه چيز آرومه و ما همه چققققققققدر خوشحاليم، تورو خدا از اين حرفا نزنيد كه به شك ميفتم يا ميفتيم؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
0
8
افسوس که زود دیر می شود!
نظرات بینندگان