arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۱۶ تير ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / بارش باران در ارتفاعات البرز در ۵ روز آینده/ افزایش دما در نوار شمالی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و رعد و برق در ارتفاعات البرز طی پنج روز آینده و افزایش دما در نوار شمالی کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و رعد و برق در ارتفاعات البرز طی پنج روز آینده و افزایش دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در جریان تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: طی پنج روز آینده برای مناطق نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس و جنوب استان بوشهر به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی در ساعت پس از ظهر و اوایل شب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق را شاهد هستیم.

وی برای این مناطق افزایش باد شدید موقتی گاهی همراه با خیزش گرد و خاک را پیش بینی و عنوان کرد: برای مناطق نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب شرق استان فارس امروز با توجه به شدت بارش‌ها جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و برخورد صاعقه وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی دو روز آینده در ساعات پس از ظهر، ارتفاعات البرز و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش‌های خفیف و پراکنده را تجربه خواهند کرد که گاهی همراه با رعد و برق است.

رفیعی تاکید کرد: طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و بخش‌هایی از مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کشور و طی سه روز آینده در بخش‌هایی از استان‌هایی که در دامنه جنوبی البرز واقع شدند و مرکز کشور پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی از مواج و متلاطم شدن آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز طی سه روز آینده خبر داد و گفت: آب‌های دریای خزر نیز برای روز شنبه این وضعیت را تجربه خواهد کرد و تا اواسط هفته آینده نیز از نظر دمایی در نوار شمالی کشور به طور نسبی دمای هوا افزایش می یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را صاف و همراه با غبار اعلام کرد و گفت: در برخی از ساعات در تهران وزش باد شدید و از ساعات پس از ظهر گرد و خاک خواهیم داشت؛ همچنین بیشینه دما در تهران ۳۴ و کمینه دما ۲۴ درجه بالای صفر است.

نظرات بینندگان