arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۱۶ تير ۱۴۰۱

بریتیش ایرویز ۳۰ هزار پرواز را لغو کرد

بریتیش ایرویز ۱۰هزار و ۳۰۰ پرواز دیگر را در طول فصل تابستان لغو می‌کند زیرا با بحران کارکنان روبرو شده که صحنه‌های پر هرج و مرج را در سراسر بخش هوانوردی اروپا به وجود آورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا : بریتیش ایرویز ۱۰هزار و ۳۰۰ پرواز دیگر را در طول فصل تابستان لغو می‌کند زیرا با بحران کارکنان روبرو شده که صحنه‌های پر هرج و مرج را در سراسر بخش هوانوردی اروپا به وجود آورده است.

به گزارش بیزنس، بریتیش ایرویز گفت: با آخرین دور لغو که در اوایل این هفته به دنبال لغو دیگری رخ داد، واحد گروه هواپیمایی بین‌المللی (IAG) حدود ۱۳ درصد از برنامه خود را از آوریل تا اکتبر جبران خواهد کرد و فقط مسیرهای کوتاه تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

بریتش ایرویز پس از اخراج ۱۰هزار نفر از کارکنان خود در اوج همه‌گیری کووید، یکی از شرکت‌هایی است که بیشترین آسیب را از تنگنای کارکنان در سراسر منطقه احساس می‌کند.

آخرین اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت بریتانیا قوانینی که خطوط هوایی را ملزم به استفاده از اسلات‌های عملیاتی فرودگاه یا عدم استفاده از آنها در فصل آینده می‌کند را کنار گذاشت.

این شرکت هواپیمایی قبلا کاهش جدول زمانی تابستانی را به ۱۱ درصد در روز سه‌شنبه افزایش داده بود و با آخرین اعلامیه، تقریبا ۳۰هزار پرواز را حذف کرده است.

اوایل روز چهارشنبه، این شرکت اعلام کرد که مدیر عملیاتی کی ال ام (KLM)، رقیب هلندی خود را با تمرکز بر بهبود انعطاف‌پذیری عملیاتی و افزایش تعداد نیرو برای کاهش کسری استخدام می‌کند.

همچنین با تهدیدهای اعتصاب دست و پنجه نرم می‌کند.

شرکت‌های هواپیمایی رقیب نیز از آشفتگی مشابهی رنج می‌برند؛ پروازهای کی ال ام در بحبوحه سقف مسافران در فرودگاه اسخیپول آمستردام کاهش یافته و ایزی جت (EasyJet) نیز تحت تاثیر محدودیت‌های خطوط هوایی هلند و فرودگاه اصلی لندن گاتویک قرار گرفته است.

دویچه لوفت هانزا ماه گذشته در مجموع ۳۱۰۰ پرواز را برای ماه‌های جولای و آگوست لغو کرد و با خشم کارمندان پیش از جلسه هیات نظارت در اواخر چهارشنبه که برای بحث در مورد اختلال پرواز تشکیل شده بود، مواجه شد.

سهام گروه هواپیمایی بین‌المللی قبل از اعلام کاهش پروازها با ۲.۸ درصد افزایش بسته شد.

نظرات بینندگان