arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۱۶ تير ۱۴۰۱

مالیات علی‌الحساب واردات ۵۰ درصد کم شد

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: از امروز، نرخ مالیات علی الحساب واردات کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه برای تولیدکنندگان از ۴ درصد به ۲ درصد کاهش می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: از امروز، نرخ مالیات علی الحساب واردات کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه برای تولیدکنندگان از ۴ درصد به ۲ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، احسان خاندوزی با اشاره به حکم قانونی برای ارز محاسباتی گمرگ بر اساس ارز ets به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت:، چون تولیدکنندگان با این محاسبه، به شدت نیازمند افزایش سرمایه درگردش می‌شدند و باید مبالغ ریالی زیادی تامین می‌کردند، این تصمیم به عنوان تسهیل مالیاتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شد.

وزیر اقتصاد گفت: گرچه با این اقدام، دولت در کوتاه مدت و در ماه‌های اولیه اجرای این طرح، بخشی از درآمدهای خود را از دست خواهد داد و وصول این درآمدها به روزهای پایانی سال موکول می‌شود، اما دولت ترجیح می‌دهد، سختی‌های بودجه‌ای را خود بر دوش بکشد و آن را به تولیدکنندگان تحمیل نکند. شایان ذکر است کاهش ۵۰ درصدی نرخ مالیات علی الحساب واردکنندگان، شامل واردکنندگان کالاهای مصرفی نخواهد شد.

نظرات بینندگان