arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۱

نامه نتانیاهو به مرسی درباره معاهده کمپ دیوید نبود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی رئیس جمهور مصر تاکید کرد که نامه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای محمد مرسی تنها برای تبریک بوده و در نامه اشاره ای به حمایت مرسی از معاهده کمپ دیوید نشده است.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، یاسر علی سخنگوی رئیس جمهور مصر اعلام کرد که تنها نامه ای که محمد مرسی از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دریافت کرده است، برای تبریک به مناسبت انتخاب وی به ریاست جمهوری بوده و در این نامه نتانیاهو از مرسی نخواسته است که معاهده سازش میان دو طرف را مورد حمایت قرار دهد.

وی تاکید کرد که این وزارت خارجه مصر است که باید به این نامه پاسخ دهد، چرا که این تماس ها بر عهده این موسسه دولتی گذاشته شده است.

یک مقام رسمی صهیونیست دیروز اعلام کرد که بنیامین نتتانیاهو در نامه ای به محمد مرسی از وی خواسته است تا به معاهده سازش کمپ دیوید میان دو کشور که در سال 1979 به امضا رسیده است، متعهد باشد و آن را حمایت کند.

هاآرتص با اعلام خبر ارسال این نامه نوشت که این نامه اولین نامه نتانیاهو به مرسی پس از تصدی پست ریاست جمهوری در مصر بوده است.

این روزنامه صهیونیستی افزود: نخست وزیر اسرائیل به محض پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، رایزنی های خود برای بررسی واکنش تل آویو به این پیروزی را آغاز کرده بود.

شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی نیز نامه ای جداگانه برای تبریک به محمد مرسی فرستاد و در این نامه از صلح میان مصر و سرزمین های اشغالی تمجید کرده و آن را  پیروزی برای دو طرف دانست.

پیروزی اسلامگراها در انتخابات ریاست جمهوری در مصر نگرانی های تل آویو را در مورد لغو معاهده کمپ دیوید از سوی طرف مصری و سایر قراردادهای امضا شده میان دو طرف در زمان روسای جمهور دیکتاتور قبلی در مصر تشدید کرده است.
نظرات بینندگان