arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۱

شير به جاي دو نرخي چند نرخي شده است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هنوز چهار روز مانده به اجراي آيين‌نامه دونرخي شدن شير، اين كالا در بازار چند نرخي عرضه مي‌شود.

به گزارش ايسنا، براساس آيين‌نامه‌اي كه چند روز پيش توسط سرپرست معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت، شركت پشتيباني امور دام و صنايع لبني بر اجراي آن موافقت شد، قرار شد كه از هفدهم تير ماه نيمي از لبنيات با 35 درصد كاهش قيمت و مابقي با كمي افزايش قيمت - البته با هماهنگي سازمان حمايت مصرف كننده و توليدكننده - عرضه شود.

با وجود اين‌كه هنوز مدت زيادي از تصويب اين آيين نامه نگذشته، اما نابساماني در بازار شير مصرفي به وجود آمده است.

براين اساس شير كم چرب كه قرار بود قيمت آن تا 35 درصد كاهش يابد و با نرخ 900 تومان عرضه شود، هم اكنون در بازار كمتر پيدا مي‌شود. در حال حاضر بطري‌هاي پلاستيكي شير كم چرب به قيمت 1500 تومان به فروش مي‌رسد.

از سوي ديگر شيرهاي كيسه‌اي كه براساس نوشته روي آن‌ها 2.5 درصد چربي دارند، به دليل افزايش قيمت آن با عدم استقبال مشتريان مواجه شده و در فروشگاه‌ها بدون مشتري باقي مانده‌اند. همين موضوع باعث شده كه اين روزها شيرهاي كيسه‌اي در سبدهاي مقابل مغازه‌ها روي هم چيده شوند.

همچنين قيمت شيرهاي با چربي يكسان هم اكنون متفاوت است. درحال حاضر يك كارخانه توليد شير محصول 1.5 درصد چربي خود را باقيمت 1200 تومان و كارخانه ديگر همان محصول را با قيمت 1050 تومان عرضه مي‌كند.

از سوي ديگر شير سه درصد چربي كه پيش از اين حداكثر قيمت آن به 1700 تومان رسيده بود، هم اكنون توسط برخي كارخانه‌ها با قيمت 2000 تومان نيز عرضه مي‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
0
0
دوباره صف و صف کشی برقرار شد.
نظرات بینندگان