arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۶۷
تعداد نظرات: ۵۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۱
دولت و مجلس برای رفع گرانی ها کمیسیون مشترک تشکیل دهند

محسن رضایی در گفت و گو با «انتخاب»: در مورد نقش احمدی نژاد در جنگ ، از محصولی بپرسید/ مناظره ها در سال 88 باید دو بار انجام می شد/ خاتمی هم مثل احمدی نژاد برخی جلسات مجمع را نمی آمد

آقای احمدی نژاد در دوران اغتشاش در غرب کشور و ناامنی هایی که در غرب کشور به وقوع پیوست مدتی در بخش های اداری استان اذربایجان غربی فعالیت می کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 92 است ، گرچه وی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی "انتخاب" ، می گوید "هنوز به تصمیم قطعی نرسیده و درحال مطالعه شرایط است" . او البته صراحتاً می گوید که در انتخابات آتی ریاست جمهوری "از هیچ کس حمایت نخواهد کرد"

وی در بخش دیگری از این گفت و گو ، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، خواستار اقدام عاجل دولت و مجلس شده است، او در این مورد پیشنهادی هم مطرح می کند: مجلس و دولت کمیسیون مشترک با همکاری یکدیگر تشکیل دهند ، نه اینکه که دولت کاری انجام دهد مجلس یقه دولت را بچسبد یا مجلس طرحی را تصویب کند دولت بگوید این برخلاف مصالح دولتی است.

رضایی در مورد اینکه انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری دهم درست بوده یا غلط ، چنین می گوید: شرایط اقتصادی کشور نشان می دهد که آیا تصمیمات گذشته درست بوده یا نه؟

متن گفت و گوی خبرنگار سیاسی "انتخاب" Entekhab.ir با دکتر محسن رضایی در پی می آید:


انتخاب: یکسال به انتخابات آتی ریاست جمهوری مانده و برخی نیز در این مورد تحرکاتی را آغاز کرده اند، آیا جنابعالی قصد حضور در این عرصه را دارید؟

در حال فکر کردن و مطالعه شرایط هستم ، فکر می کنم دولت آینده، خیلی دولت مهمی است ، برای اینکه مشکلات اقتصادی کشور ، شرایط امنیتی ایران و بحث سیاست خارجی ما، اینها همه جز مسائل مهم کشور است که باید دولت آن را حل کند ، نمی شود اینها حل نشده رها شود.

انتخاب: هنوز در مطالعاتتان به نتیجه ای نرسیده اید؟

من هنوز در این مورد تصمیم نگرفتم، اگر تصمیم بگیرم خودم رسماً اعلام می کنم ، هنوز دارم شرایط را بررسی و مطالعه می کنم.

انتخاب: فکر می کنید چه کسانی در انتخابات آتی حضور خواهند داشت؟ آیا احتمال دارد حضور شخصیت خاصی باعث انصراف تان از عرصه انتخابات یا افزایش انگیزه برای رقابت در این عرصه باشد؟

 اینکه افراد دیگری باشند شاید 6 یا 7 نفر باشند، به نظرم تکثر خوب هم است و ایرادی ندارد ، بالاخره میدانی است برای شناسایی چهره ها، نظریات و صحبت های جدیدی که مطرح می شود، البته از هیچ کس حمایت نخواهم کرد ، در رابطه با خودم همانطور که گفتم دارم فکر می کنم تا ببینیم تکلیفی که باید بر عهده بگیرم چیست.

انتخاب: در دو سه انتخابات ریاست جمهوری اخیر ، بارها اتفاق افتاده که کاندیداها دقیقه نود، از عباراتی چون "هنوز به تکلیف نرسیده ام" یا "دارم فکر می کنم" و مواردی چنین استفاده می کنند، برخی تحلیلگران استفاده از چنین عباراتی را بازارگرمی این افراد می دانند ، در این مورد چه می گویید؟

این قبیل سخنان ، واقعاً می تواند طبیعی باشد، صحنه انتخابات، صحنه ای نیست که افراد بتوانند خیلی زود تصمیم بگیرند ، باید شرایط و وضعیت کشور را مطالعه کنند.

 مسائل بین المللی جداً مهم و حساس هستند. ما همین الان طی سه ماه اخیر دو مذاکره مهم در مورد مسائل هسته ای داشته ایم ، در این مذاکرات اطلاعات جدیدی به دست می آید، در مورد شرایط اقتصادی کشور که موج تورمی وارد کشور شده ، شرایط منطقه و در مصر که تحولاتی انجام شده، پوتین به اسرائیل رفته ، همه اینها اتفاقات مهمی است که تاثیرمهمی در تصمیم گیری در این مورد دارد.

انتخاب: رسانه ها از فعال شدن ستاد برخی چهره ها سخن می گویند ، مثلاً چندی پیش اخبار متنوعی در مورد آغاز فعالیت ستاد آقای قالیباف شنیده شد.

باید از خودشان بپرسید ، در مورد اشخاصی که احتمال حضورشان در این عرصه است، حرفهای زیادی طرح می شود ، طبعاً باید اخبار دقیق تر را از مجاری رسمی و اطلاعاتی دریافت کرد.

انتخاب: شما یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 88 بودید که صریحاً نقد اقتصادی داشتید به آقای احمدی نژاد و جمله معروفی داشتید که اگر راه آقای احمدی نژاد ادامه یابد ، کشور به پرتگاه می رود ، اخیراً هم مجددآً صحبتی از شما منتشر شد که "هیچ کس سرجای خودش نیست" ، یک دوره ای وعده های بزک کرده ای سرداده شد و البته رای هم جمع کردند، آیا با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور ، دوباره توانایی باز تولید یک احمدی نژاد دیگر و تحمیل آن به کشور وجود دارد؟ آیا "سردادن شعارهای پوپولیستی و دادن وعده های رنگارنگ " می تواند جامعه ای که مشکل اقتصادی دارد را مجبور به یک انتخاب نامناسب تر کند؟

بحث انتخابات در ایران  نیاز به سازوکار های مکملی دارد مثل احزاب یا رسانه ها یا فعالیت بیشتر نخبگان برای اگاهی بخشی به مردم. بالاخره این نهادهای واسطه ای که جنبه مشاوره ای و آگاهی بخشی به مردم را دارد ، می تواند خیلی موثر باشد ، یعنی هر چه مردم اطلاعاتی بیشتر در مورد اشخاص و برنامهایشان داشته باشند طبیعتاً در انتخابشان نیز موثرتر خواهد بود. مثلاً مناظره یک وسیله خوبی برای اطلاع رسانی مردم است ولی یکبار مناظره کافی نیست. اگر در سال 88  دوبار یا سه بار افراد با هم مناظره می کردند ، باعث می شد بسیاری از فضاهای احساسی و عاطفی به مرور کاهش یابد و مردم با یک فرصت بیشتر می توانستند فکر کنند ، همه ما وظیفه داریم با اطلاع رسانی دقیق و فراهم کردن ابزاری که شفافیت را در انتخابات بالا می برد به مردم در انتخاب صحیح کمک کنیم.

انتخاب: نهادهایی که اشاره کردید شاید چندان در دادن اطلاعات صحیح فعال نباشند ، آیا اوضاع فعلی اقتصادی باعث نمی شود مردم مجدداً به سمت یک انتخاب نادرست تری بروند؟

می تواند عکسش هم باشد ، مردم از گذشته درس می گیرند الان شرایط اقتصادی کشور نشان می دهد که آیا تصمیمات گذشته درست بوده یا نه؟ از طرف دیگر دیده شده در شرایط سخت، گاهاً انتخاب ها بهتر از شرایط آسان بوده ، چرا که اگر در شرایط آسان، انتخاب ها درست انجام شود ، شرایط سخت که پس از آن ایجاد نمی شود. معمولآً در شرایط سخت برخی تصمیم گیری ها کارآمد تر می شود

انتخاب: شرایط فعلی اقتصادی را چگونه می بینید؟

اول اشاره کنم که عملکرد مردم و رهبر انقلاب در جلوگیری از شرایط وخیم تر بسیار موثر بود ، واقعا هم رهبری و هم مردم خیلی کمک کردند که ما شرایط سخت تر از اینها را پیدا نکنیم ، اما در مورد سئوالی که مطرح کردید باید بگویم که واقعاً دولت و مجلس باید یک فکر جدی کنند، پیشنهادم این است که مجلس و دولت کمیسیون مشترک با همکاری یکدیگر تشکیل دهند ، نه اینکه که دولت کاری انجام دهد مجلس یقه دولت را بچسبد یا مجلس طرحی را تصویب کند دولت بگوید این برخلاف مصالح دولتی است، باید کمیسیون مشترک برای مقابله با گرانی ها تشکیل شود تا فکری عاجل در زمینه شود

انتخاب: اشاره نکردید که با توجه به آن سخن جنابعالی که "اگر راه آقای احمدی نژاد ادامه یابد کشور به پرتگاه می رود"، بالاخره ما الان کشور در پرتگاه هست یا نه؟

(با خنده، سکوت می کند)

انتخاب: پس از حضور آقای احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور ، برخی جریان های نزدیک به ایشان درصددند نقش ایشان را در جنگ پررنگ نشان دهند ، نمونه اش سخنان یکی دو سال پیش آقای محصولی که گفتند آقای احمدی نژاد در یکی از عملیات های مهم نقش کلیدی داشتند ، با توجه به اینکه حضرتعالی از فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بودید ، آیا صحت این ادعا راتایید یا رد می کنید؟

آقای احمدی نژاد در دوران اغتشاش در غرب کشور و ناامنی هایی که در غرب کشور به وقوع پیوست ، در اداره ی شهرهای آن مناطق نقش هایی داشت. ایشان مدتی فرماندار خوی بودند ، مدتی در بخش های اداری استان اذربایجان غربی فعالیت می کردند ، آن مواقع هم این نوع کارها کمتر از حضور در جبهه های جنگ نبود ، ضد انقلاب مرتب اقدام به ترور کارمندان دولت می کرد ، از طرف دیگر لشگر 6 را که ما ایجاد کرده بودیم آقای محصولی فرمانده اش بود، آقای احمدی نژاد و دوستانشان هم در تیم ایشان بودند و آنجا فعالیت می کردند.

انتخاب: آیا ایشان نقشی موثر در عملیات ها یا همین لشگر داشتند؟

از آقای محصولی سوال کنید.

انتخاب: نقل قولی از شما دیدم که البته مربوط به پیش از انتخابات سال 88 است مبنی بر اینکه " اینها درجه شش ما بودند" ، البته منبع رسمی نبود اما همان موقع سرو صدا به پا کرد.

گفته بودم این آقایان در لشگر 6 فعالیت می کردند ولی لشگر 6 را با درجه 6 اشتباه گرفته بود بقیه هم همین اشتباه را تکرار کردند.

انتخاب: مدتی است در محافل سیاسی از جریان تحت عنوان "جریان انحرافی" یاد می شود ، جریانی که به زعم کارشناسان از دل دولت بیرون آمده است ، این جریان هم از سوی بخش عمده ای از جریان اصولگرا تایید شده و حتی جریان های اصلاح طلب نیز این جریان را تایید می کنند ، ایا شما اساساً وجود این جریانی را قبول دارید؟

کشور ایران دقیقا بعد از مشروطه به این طرف ، بدون استثنا  در برهه های مختلف تاریخی مانند  نهضت مشروطه ،  ملی شدن نفت، انقلاب اسلامی ، پس از پیروزی انقلاب و ماجرای آقای بندی صدر و .... با جریانات انجرافی متعددی روبه رو بوده است. چنین جریاناتی وجود دارد که خطرناک است و باید مراقب بود.

انتخاب: در دو سه سال اخیر، هنگام سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی در حرم امام (ره) و در سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ، برخی افراد که عمدتآً در صفهای جلو حضور دارند ، با سردادن شعارهای خاص، مانع سخنرانی ایشان می شوند. رهبری معظم انقلاب در همان سال نخست که این اتفاق افتاد ، پس از نیمه کاره ماندن سخنرانی سید حسن خمینی ، خواستار عمل به اخلاق شدند. آقای هاشمی نیز اخیراً ضمن انتقاد شدید از این اقدامات، گفته اند که این اتفاقات معمولی نیست و نمی تواند کار افراد خودسر باشد. نظر شما در مورد این اتفاقات چیست؟

بهرحال این قبیل اقدامات ، کار خوبی نیست ، آن هم در حرم حضرت امام (ره) ، این رویه خلاف اخلاق سیاسی و انقلابی است و  به مصلحت نیست ، ثانیاً از نظر سیاسی به نفع جامعه و نظام نیست ، به نظرم تحقیق کردن در این زمینه نباید کار سختی باشد ، بایستی مسئولان پیگیری کنند و به مردم اطلاع دهند ، پیگیری مسئله قابل امکان است و می توانند به راحتی افرادی که این قبیل اقدامات را انجام می دهند ، شناسایی شوند

انتخاب: در مورد حضور آقای احمدی نژاد در مجمع و غیبت مجدد ایشان چه نظری دارید؟

الحمدلله این حل شد و دو جلسه ما با حضور ایشان داشتیم..

انتخاب: البته ایشان دو جلسه پی در پی هم هست که نیامدند

معمولاً روسای جمهور همینطور هستند، بهرحال کارشان سنگین است ، آقای خاتمی هم همینطور بود معمولاً از هر 3 جلسه یکی را می آمدند ، امیدوارم همکاری مجمع و دولت ادامه پیدا کند و وزارتخانه ها مشارکت بیشتری داشته باشند ، دولت هم همکاری کند ، بهرحال نقطه خوبی بود که کل دولت همکاری هایش را ادامه دهد. امسال هم سال مهمی است مجلس ، دولت ، مجمع و قوه قضاییه بایستی دست در دست هم دهند تا فشاری که روی زندگی مردم هست رو کم کنند

انتخاب: چندی پیش خبری در روزنامه عکاظ عربستان منتشر شد مبنی بر آنکه جنابعالی گفته اید " ایران در پی ایجاد ایالات متحده اسلامی  ( از افغانستان تا فلسطین) است" در مورد کویت هم این روزنامه به نقل از شما ادعا کرده بود که "کویت استان ایران است" و حتی نوشته بود که شما این همسایه ایران را "کویتستان" می خوانید.

این هم از همان دروغ های شاخدار است ، چون چیزی در رابطه با عبور ایران از ارزشهای انسانی و استاندارهای بین المللی نمی بینند ، خودشان به دروغ پردازی و دورغ سازی می پردازند ، اینها بگویند من کجا این حرف را زدم ؟ من هر جا صحبت کنم که فایل صوتی اش است، تحقیق در این مورد هم کار سختی نیست ، این یک دروغ بزرگ است که اینها گفتند ، البته من یک بار در مورد ایجاد "کشورهای مشترک المنافع در منطقه" مثل اتحادیه اروپا صحبت کرده ام ، می شود چنین کاری را کرد، می شود ما اتحادیه منطقه آسیای جنوب غربی را ایجاد کنیم، این که کشورها با هم متحد شوند و واحدهای بزرگتری درست کنند ، فرق می کند تا اینکه ایران دست اندازی کند و یا کشوری را در خودش ادغام کند، این کاری است که برخی کشورهای دیگر انجام دادند با حمله ای که به یمن کردند ، دخالتی که در بحرین کردند و حالا در سوریه ؛ اینها برای اینکه دخالت های خود را توجیه کنند ، می خواهند غیرمستقیم بگویند ایران اینکارها را انجام می دهد نه ما..

انتخاب: طی ماههای اخیر بار دیگر بحث حمله به ایران از سوی رسانه های غربی شدت گرفته و علی الظاهر وارد فاز تازه ای شده است ، به نظر شما آیا تحلیل و اخبار این رسانه ها در مورد حمله قریب الوقوع آمریکا یا اسرائیل به ایران می تواند صحیح باشد؟

اسرائیل و غرب منتظر بودند که دولت سوریه سقوط کند و بعد علیه ایران وارد صحنه شوند ، سوریه که سقوط نکرده اینها نگران هستند ، اگر به ایران حمله ای صورت بگیرد ممکن است ایران از فاصله ای نزدیک جواب اینها را بدهد ، لذا حمله به ایران کار ساده نیست...

انتخاب: رسانه های غربی اخیراً دائم  در این مورد زمان بندی می کنند و صراحتاً از حمله به ایران در تابستان یا پاییز صحبت می کنند . برخی شان می گویند اسرائیل ابتدا به ایران حمله می کند و سپس آمریکا در حمایت از اسرائیل به جنگ می پیوندند.

مدتهاست که این قبیل جوسازی ها هست ، فکر می کنم بیش از یک سال است این فضا سازی دوباره شروع شده ولی ایران توانایی های خوبی در پاسخگویی دارد ، غربی ها هم این چیزها را خوب می دانند و می دانند حمله به ایران به ضرر خودشان است.

انتهاب پیام/

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
12
244
چه انصافی؟؟؟
«خاتمی هم همین طوربود وهرسه جلسه یکی را میومد»
این آقا یعنی یک سوم جلسات رااومده؟؟؟
انصاف داشته باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
10
152
برادر محسن خیلی مراقب باش ....دوست شما در دوران دفاع مقدس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
6
205
ولایتی ، رضایی ، قالیباف ، لاریجانی ، چقدر تعدد کاندیدا دارند این اصولگرایان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
حداد رو يادت رفت بگي
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
خدائیش ولایتی ديگه واسه این داستان زیادی پيره! اونهم واسه شرایط اقتصادی پس از احمدی نژاد!!!
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
حداد در نه تنها در شان ریاست جمهوری نیست بلکه نمایندگی مجلس هم از سرش زیادی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
جلیلی و نیکزاد هم هستند
دموکراسی
|
United States of America
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
183
27
حاجی جون اگه میخوای بیای بیا . ما بهت ارادت خاصی داریم ..... اما ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
150
32
کاش وزارت اقتصاد دست شما بود ، اما ریاست جمهوری ....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
3
176
آقای رضایی کاش مشکلات به همین سادگی قابل حل بود ، سالها از چشم انداز دور شده ایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
197
35
ادم خوبی هست.

پیشاپیش چرا به من منفی میدید؟ مگه از ایشون بد دیدید ؟ یا کلا کار اجراییشو دیدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
ایشان در مناظره ها زیاد خوب عمل نکردن ، باید جدی انتظارات خودشون رو دنبال می کردند. نه اینکه فقط با کلام حل مشکل کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
تومگه کاراجراییشو دیدی؟
مشکل همینه که ایشون هیچ کاراجرایی نکرده وتوقع داره بشه رئیس قوه اجرائیه
مگه هرکه خوبه بایدرئیس جمهوربشه؟
مگه توازمن بدی دیدی؟پس من هم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
137
45
رضایی از قالیباف بهتره لااقل 4 تا طرح درست درمون داره و عملکرد قالیباف چندان رضایت بخش نیست ، مثلاً اینهمه تراکمی که امسال شهرداری فروخته و این همه خلاقیت در ایجاد ترافیک و کوچک کردن خیابان ها ، همه از اقدامات نادرست ایشان در شهرداری بوده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
انتخاب شدی ارگان محسن رضایی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
تونل توحید رو از قلم انداختی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
اینها مهم نیست مهم اینه که قالیباف توان کار با گروههای مختلف دارد و لی رضایی دیدگاه بسته ای دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
اصلا رئيس جمهور آينده كسيه كه تونل بيشتري زده باشه
بحث هم نكنيد والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
2
92
کاش اینهمه عقب گرد در عرصه اقتصاد زودتر جبران بشه
داداشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
8
172
شهر خوی و ماکو که آقای احمدی نژاد در زمان جنگ در آن دارای مسئولیت بود از شهرهای امن و دور از جبهه و جنگ بودند حتی از شهرهای پشت جبهه نیز محسوب نمی شدند چرا آقای رضایی محافظه کارانه صحبت می کنند در ضمن به ایشان پیشنهاد میکنم تئورسین مسائل سیاسی و اقتصادی باشند تا یک مجری
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
این محافظه کاری نیست. این یعنی عدم بی احترامی به رئیس جمهور مملکت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
1
83
یه بررسی بکنبد ببینید این چشم اندازی که اینهمه براش وقت گذاشتید ، چقدر عملی شده و چقدر از راه رسیدن به اهدافش دور شدیم .
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
4
136
شما در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری برخلاف معمول همیشه با تعدد کاندیداها مردم را سردرگم و متفرق کردید و حاصل این آشفته بازار احمدی نژاد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
4
53
خواهشا تحلیل دقیق بدهید...
محامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
156
16
جناب سردار بی انصافی است میگوئید احمدی نژاد مدتی در بخش های اداری استان اذربایجان غربی فعالیت می کردند....... آنطور که شایع است ایشان در جنگ هم جنگجوی قابلی بوده و همواره در خط اول جبهه شاید به خاطر جثه کوچکش به چشم شما دیده نشده
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
جنگجوی قابل ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!! در پشت جبهه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
نه عزیز مگر جثه حسین فهمیده بزرگ بود
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
جثه کوچک و احتمالا فروتنی و تواضع بیش از اندازش!!!!
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
8
73
بهتر بود به جای " گفتگوی انتخاب . . . " ، می نوشتی ؛ " گفتگوی انتخاباتی "
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
احسنت
غزل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
چه کامنتی آفرین
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
10
76
به نظر بنده یکی از راهکارهای برون رفت از بحران، برگزاری انتخابات زود هنگام است. به این معنا که بجای برگزاری انتخابات در خرداد 92 در اواخر سال جاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. اما انتقال دولت در همان مرداد ماه 92 انجام گیرد. از فواید مهم این طرح اینست که از هم اکنون وارد فضای انتخابات میشویم و هر چه زودتر ریس جمهور آینده مشخص میشود و بحران های کنونی فروکش میکند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
ایده خوبیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
2
56
تقدیم به انتخاب !
به به ! چه چه !
بازم سانسور می کنی ؟
عبدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
50
12
خوبست اصولگرایان واصلاح طلبان به توافق برسند؛وهر طیف یک نفر ازخردمندترین های موجود را به میدان بیاورند تا مردم رای دهند
آنگاهدولت ائتلافی تشکیل دهند تا همانند اول انقلاب متحد باشیم وتفرقه وتشتت نداشته باشیم؛دشمن در کمین است!
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
15
150
عشق من سیدمحمدخاتمی.
مردی که دروادی سیاست شرافتش رابه موقعیت چندروزه نفروخت.اصولگرایان چه بخواهند وچه نخواهند احمدی نژادمحصول آنهاست ودرموفقیتهاوشکستهایش سهم دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
صد در صد موافقم
صداقت عنصر اساسی دین است که خاتمی از همه بیشتر داشت .
امروز بیشتر از همیشه صداقت و سلامت نفس ایشان در مقایسه با .... به چشم میاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
صداقت نه فقط عنصراساسی دین است که عنصراساسی انسانیت است صرف نظرازاین که چه دینی داری
ساده دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
1
37
نظر بنده هیج توهینی را در خود نداشت .چرا سانسور کردید.
انصاف ندارید.؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
نظراتي كه خيلي هم بدون توهين باشن، چاپ نمي شن، حتما اينقدر نظرت آبكي بوده كه درج كردن و نكردنش فرقي نداشته
ali
|
Malaysia
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
121
10
به نظر من جایگاه ریاست جمهوری جایگاه والایی است . در شرایط کنونی به اعتقاد من دکتر حسن روحانی گزینه مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران است. ایشان هم روحانی است هم سابقه مبارزاتی خوبی دارد. هم سوابق مدیریتی بالایی دارد. هم این که می تواند در میان نخبگان اعتماد بالایی را جلب کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
اینها چیه چاپ می کنی
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
8
83
اقای رضایی خواهشا دست از این محافظه کاری در پاسخ دادن بردارین و رک حرفاتونو بزنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
23
10
سردار چند بار میخواهی خودت را به قضاوت مردم بگذاری ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
9
7
اقای رضایی والا اگه شمام ریس جمهور می شدی همین بود
انقد من من نکنید
منم بلدم خوب حرف بزنم و دیگران رو تحریک کنم
مهم کار اجراییه که شما ماشالا ندارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
9
8
رئیس جمهور فقط سید محمد خاتمی
میلاد آبادانی
|
Germany
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
1
12
با سلام به دوستان عزیز
این دوره انتخابات دوره دیدنی باید باشد.
اگر کورش کبیر دوباره زنده شود و در انتخابات شرکت کنند و رئیس جمهور ایران بشود. شک دارم بتونه ایران را از این موقعیتی که در جهان داره خارج کنه.
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
5
7
محسن رضایی هر دفعه کاندید می شه بعد انصراف می ده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
5
7
من بهش راي نميدم انتخاب چرا سانسور مي كني . نظرات قبلي منو نمي ذارين چرا؟ ايشون هيچ كاري نمي كنه فقط شعاره. امتحان كنيد يك مشكل تو وب سايتش مطرح كنيد اگر جواب داد ....فقط نمايش
انتخاب مطرح كني حذف نكني ها
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
7
21
اولا حضور آقای خاتمی با احمدی نژاد قابل مقایسه نیست و دوما آقای رضایی یقینا از قالیباف بهترند چرا که هم پخته تر است هم سطح کلان را تجربه کرده اند هم بازتر از قالیباف فکر میکنند برادر قالیباف در شهرداری فقط جماعتی از یک استان را دور خود جمع کرده است و کسی که بر خلاف قالیباف فکر کند حتما حذف خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
15
22
کاندیدای ریاست جمهوری فقط سید حسن خمینی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
1
11
آقای احمدی نژاددر مناظره ها طوری صحبت می کرد گویا ازابتدای جنگ تاانتها انجا بوده اگر کسی مدت حضور در جبهه ایشان رااطلاع داره با مدرک بذاره تا همه مطلع بشوند شاید ستون پنجمی باشه امده همه رابهم ریخته وشاید هم جاسوس بیگانه
ياور از مراغه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
2
33
باز هم چند پهلو حرف ميزنه. از واضح گويي اجتناب دارد
آغاز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
7
8
برادر محسن ، اقتصادي كه تو مي فهمي در اجرا با علم اقتصاد فاصله دارد. نيامدن تو در صحنه بهتر از آمدن است . شما هم به اندازه محمود عزيز ابهام داري و معلوم نيست برنامه هاي تو مملكت را از دست مشكلات برهاند.
shojaei1391
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
35
66
خسته نباشید سردار دلیر اسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
7
17
خاتمی ماندگار است و با بی انصافی ها از قلب ما جوانان زدوده نمیشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
5
13
چقدر این آقای رضایی دوست داره رئیس جمهور بشه. خیلی دارم فکر می کنم . هیچ کجامردم ایشون رو انتخاب نکردند. ولی قبول دارم آدم وقتی هدفی داره ، باید تمام تلاشش رو بکنه.
نظرات بینندگان