arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۱

امتناع دو بيمارستان از پذيرش كارگر مصدوم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شامگاه ۲۲ خرداد سال جاری، یکی از حوادث تلخ جامعه کارگری در شهرستان قرچک از توابع تهران رقم خورد که منجر به قطع پای یک کارگر خدمات شهري شد.

به گزارش ایلنا، احمد خدری، کارگر ۴۱ ساله یکی از شرکت‌های تامین منابع انسانی شهرداری قرچک به دلیل بی‌احتیاطی راننده حمل زباله، زیر چرخ‌های یک کامیون گرفتار شد که در ‌‌نهایت این حادثه منجر به قطع پای راست وی از ناحیه زانو می‌شود.

احمد خدری که هم اکنون در بیمارستان عرفان تهران بستری است در تشریح این حادثه به خبرنگار ایلنا گفت: هنگام خالی کردن ماشین مکانیزه حمل زباله، به دلیل اينكه ماشين به عقب حركت مي‌كرد، از ماشین به پایین پرت شدم و ماشین هم روی پاهای من قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۱۰ دقیقه بعد از تماس همکارانم با آتش نشانی، ماموران در محل حادثه حاضر شدند اما به دلیل تجربه کم دچار دستپاچگی زیادی شده بودند و تا مدت زیادی نمی‌دانستند باید چگونه کامیون را از روی پا‌هایم بلند کنند.

به گفته خدری، آتش نشانان مدام با مرکز تماس می‌گرفتند و تقاضای راهنمایی می‌کردند درحالی که دو پای من زیر کامیون گیر کرده بود و خونریزی شدیدی داشتم.

عدم پذیرش مصدوم توسط ۲ بیمارستان

بنابراطلاعات دریافت شده، با انتقال کارگر مصدوم به بیمارستان ۱۵ خرداد قرچک، مسئولان این بیمارستان، به دلیل عدم وجود پزشک حاذق و همچنین عدم پذیرفتن مسئولیت قطع پای کارگر، از پذیرش وی خودداری می‌کنند، و به این ترتیب احمد خدری با شرایط وخیمی که داشت به تهران منتقل می‌شود.

در تهران هم مسئولین يك بیمارستان دولتي 15 خرداد، احمد خدری را پذیرش نمی‌کنند و این کارگر مصدوم که خونریزی شدیدی از ناحیه پا‌ها داشت، به بیمارستان خصوصی عرفان واقع در سعادت آباد تهران منتقل می‌شود.

طبق گفته اين كارگر، از زمان وقوع حادثه تا زمانی که برای انجام عمل اولیه به اطاق عمل بیمارستان عرفان منتقل می‌شود، ۱۱ ساعت زمان می‌گذرد که بخش زیادی از این زمان به دلیل عدم پذیرش از سوی ۲ بیمارستان فوق تلف شد که این مساله می‌توانست به قیمت جان کارگر تمام شود.

شرکت پیمانکار به جای هزینه درمان وام می‌دهد

یکی از اقوام احمد خدری در مورد حمایت‌های مسئولان شهرداری و همچنین کارفرمای این کارگر به ایلنا گفت: از طرف شرکتی که احمد برای آن‌ها کار می‌کرد، تا کنون مبلغی به ما پرداخت شده است که این مبالغ بلاعوض نیست و در ازای تضمین برای بازگرداندن این مبالغ ۲ فقره چک از من دریافت کردند که این مساله در نوع خود جالب توجه است.

این شخص در ادامه صحبتهای خود ادامه داد: به نظر می‌رسد باید از مراجع قانونی و ذی‌صلاح برای پیگیری حقوق احمد استفاده کنیم چرا که پرداخت هزینه سنگین درمان احمد از سوی کارفرمای وی، امری مبهم و غیرقابل پیش بینی است، اما ما فکر می‌کنیم بهتر است که کار به شکایت و پیگیری قانونی نرسد و مسئولان شرکت خودشان نسبت به پرداخت هزینه درمان احمد اقدام کنند.

آخرین وضعیت احمد خدری

کارگر مصدوم شده شهرداری قرچک در حال حاضر پای راست خود را از ناحیه زانو به پایین از دست داده و هم اکنون در بیمارستان عرفان بستری است. به گفته اقوام احمد خدری، روند درمان پای احمد به دلیل میزان بالای عفونت کماکان ادامه دارد.

براساس این گزارش خانواده احمد با دريافت وام از كارفرما تا کنون مبلغی در حدود ۵۰ میلیون تومان برای هزینه‌های درمان وی به بیمارستان پرداخت کرده‌اند که باتوجه به میزان جراحت و طول درمان به نظر می‌رسد مبلغ تمام شده بسیار بیشتر از این مقدار باشد.

به گفته خانواده وی، اگر عفونت پای راست احمد همچنان در بدن وی رشد کند، می‌تواند جان وی را به خطر بیاندازد و بخشی از این شرایط به دلیل سر باز زدن بیمارستان‌ها در پذیرش وی است.

احمد خدری، کارگر یکی از شرکتهای تامین منابع انسانی شهرداری قرچک دارای فرزند جوان است.
نظرات بینندگان