arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۱

مشاهدات سیاستمدار آلمانی از ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یك سیاستمدار باسابقه عضو حزب حاكم دموكرات مسیحی آلمان با انتشار مشاهداتش از سفر به ایران، به دفاع از برنامه هسته ای آن پرداخت و تصریح كرد: ایرانیها مردمی بسیار مهربان، صمیمی و با محبت هستند و با این رفتارشان، ما را شرمنده كردند.   
 
به گزارش ایرنا،'یورگن تودن هوفر' كه سالها مسوولیت سخنگویی بخش كنترل تسلیحات در فراكسیون دمكرات مسیحی ها و سوسیال دمكرات های آلمان را برعهده داشته و 18 سال سابقه نمایندگی در مجلس این كشور را دارد، در مقاله ای در روزنامه 'برلینر سایتونگ' نوشت: 'تنها دو روز بعد از اینكه ما وارد ایران شدیم، پسر من درمورد آنچه می دید و آنچه درمورد این كشور شنیده بود، دچار تعجب و حیرت شد.'

وی افزود: غرب همواره این ادعا را مطرح كرده كه ایران یك كشور افراطی و خشن است،اما تنها افراطی گری كه من و پسرم در طول سفر با آن مواجه شدیم، افراط در صمیمیت و ارائه كمك های دوستانه به ما بود و باید بگویم كه محبت و صمیمیت ایرانی ها ما را واقعا خجالت زده كرد.

تودن هوفر در همین رابطه این سوال را مطرح كرد كه آیا ایرانی كه ما آن را به مثابه یك كشور خنده و شادی دیدیم همان چیزی است كه از سوی برخی ها با نام كشوری تاریك و سیاه با افكار تروریستی خوانده و معرفی می شود؟!

این سیاستمدار باسابقه آلمانی با رد چنین برداشت سیاه و غیرمنطقی از ایران تصریح كرد: شرایط ایران با تصویری كه از سوی سیاستمداران غربی به جهان ارائه می شود، كاملا متفاوت است و بسیار علاقمند بودم كه در این سفر حداقل یكی از كسانی كه درمورد ایران چنین ادعاهایی دارد را با خودم همراه می كردم.

او كه از سال 1980 تاكنون با هدف افشای دروغ پردازی و جوسازی های رسانه های غربی از وضعیت كشورها با سفر به منطقه خاورمیانه از كشورهایی همچون عراق، افغانستان،سوریه و لیبی دیدار كرده است،به موضوع ادعاهای مربوط به ایجاد محدودیت برای اقلیت های دینی و مشكلات ناشی از آن پرداخت و نوشت: من در ایران هیچ نشانی از محدودیت مذهبی و دینی ندیدم و به نظر من حقوق اقلیت ها در این كشور به طور كامل رعایت می شود،چراكه كلیساها و كنیسه های متعددی در تهران و دیگر شهرهای ایران وجود دارد و آزادی دینی در این كشور به وضوح به چشم می خورد.

این سیاستمدار آلمانی یادآور شد: با وجود سیاست ضد صهیونیستی در ایران، هیچگاه شاهد فعالیت سازماندهی شده ضد یهودی در این كشور آنگونه كه در آلمان و اروپا وجود داشته است، نبوده ایم.

تودن هوفر در ادامه مطلب خود به برنامه هسته ای ایران و جنجال آفرینی های صورت گرفته علیه آن پرداخت و نوشت: مطالبی كه در این زمینه از سوی برخی شخصیت ها و رسانه های خارجی منتشر شده یك دروغ سازماندهی شده و مشابه همان چیزی است كه درمورد عراق نیز قبل از حمله آمریكا به این كشور شاهد بودیم.

وی افزود: اسرائیلی ها از اوایل دهه 90 مدعی هستند كه ایران بدنبال سلاح هسته ای است و تا چند سال دیگر به این سلاح ها دست خواهد یافت اما هنوز نتوانسته اند این ادعای خود را ثابت كنند.

این سیاستمدار آلمانی همچنین به سخنان جوانی كه در اصفهان با وی همكلام شده بود، اشاره كرد و نوشت: این جوان كه علی نام داشت خود را طرفدار اصلاح طلبان معرفی نمود اما به صراحت گفت كه درمورد برنامه هسته ای كشورش با مواضع دولت و نظام همراه است.

تودن هوفر یادآور شد: به نظر می رسد در مورد برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای و مخالفت با بمب اتمی در ایران یك اجماع ملی در این كشور وجود دارد.

وی در این زمینه به گزارش مشاهدات خود از سفرش به شهر قم و ملاقات با آیت الله 'عباس كعبی' عضو مجلس خبرگان رهبری پرداخت و نوشت: درمورد فتوای رهبر ایران مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته ای، پسر من از آیت الله پرسید كه آیا تشدید تهدید ایران می تواند به تغییر این فتوا منجر شود كه وی با قاطعیت پاسخ داد: تغییر فتوای دینی رهبر ایران غیر ممكن است زیرا سلاح های اتمی موجب مرگ غیرنظامیان می شود و دین ما با چنین چیزی مخالف است.

این سیاستمدار آلمانی به نقل از آیت الله كعبی افزود: 'این وارونه جلوه دادن حقیقت است كه از جمهوری اسلامی بخواهند مسالمت آمیز بودن فعالیت های خود را به زورگویانی همچون آمریكا و اسرائیل نشان دهد درحالی كه حتی سرویس های اطلاعاتی آمریكا نیز می دانند ایران به دنبال بمب اتمی نیست.'

تودن هوفر افزود: به گفته آیت الله كعبی،برخلاف برخی از سیاستمداران غربی،ایرانی ها در وضعیت های بحرانی منطق خود را فراموش نمی كنند.

وی در همین رابطه به اظهارات برخی مقامهای آمریكا و اسرائیل همچون ژنرال 'مارتین دمسی' رییس ستاد نیروهای مسلح آمریكا و 'مئیر داگان' رییس سابق موساد، به عنوان دشمنان ایران اشاره كرد و نوشت: هر دوی آنها اعتراف دارند كه دولتمردان ایران، افرادی معقول و منطقی هستند.

تودن هوفر در ادامه مطلب خود تاكید كرد: باید بپذیریم كه سلاح هسته ای برای ایران هیچ معنی و مفهومی ندارد، هرچند این كشور در محاصره دهها پایگاه نظامی آمریكا در منطقه است.

وی یادآور شد: بودجه نظامی ایران فقط یك درصد بودجه نظامی آمریكا است و شواهد زیادی وجود دارد كه نشان می دهد آنچه به عنوان مشكل اصلی از سوی این كشور اعلام می شود،صرفا بهانه ای برای منزوی كردن و به زانو درآوردن تهران است.

این سیاستمدار با تجربه آلمانی با بیان اینكه هدف اصلی امریكا و هم پیمانانش از طرح اینگونه اتهامات علیه ایران، تلاش برای سلطه كامل خود بر منطقه نفت خیز خاورمیانه است، خاطرنشان كرد: واشنگتن از اینكه ایران به عنوان كشوری پرنفوذ در منطقه شناخته می شود،بسیار عصبانی است و تمام تلاش خود را برای ممانعت از نفوذ تهران به كار بسته است.

وی افزود: امریكا به دنبال آن است كه جمهوری اسلامی را از راه تهدید و فشار و خشونت،همچون زمان شاه،به متحد بی چون وچرا و وفادار خود تبدیل كند و به همین خاطر هم بود كه غرب از برنامه های هسته ای رژیم سابق ایران حمایت می كرد.

تودن هوفر، هدف بعدی آمریكا را در منطقه خاورمیانه،' تثبیت جایگاه اسرائیل' عنوان كرد و در این زمینه اظهارات مقامات صهونیست كه از آینده خود در پی وقوع انقلاب های عربی در منطقه نگران هستند را مورد اشاره قرار داد.

این سیاستمدار آلمانی با تاكید بر اینكه هیچگاه رییس جمهور ایران خواستار نابودی و محو اسرائیل از نقشه جهان نشده و ترجمه نادرست سخنان وی، این ذهنیت غلط را در غرب ایجاد كرده است، افزود: حتی اگر گفته شده باشد كه رژیم اشغالگر قدس باید نابود شود،این نیز به تنهایی نمی تواند دلیلی برای اسرائیلی ها باشد تا به استناد آن دست به تهاجم و اقدام نظامی بزنند.

وی با بیان اینكه سیاست آمریكا در چند دهه اخیر و در بسیاری از نقاط جهان،تغییر رژیم بوده و این مختص ایران نیست، خاطرنشان كرد: با قاطعیت باید گفت حمله نظامی علیه ایران كارساز نخواهد بود و معتقدم مناقشه هسته ای ایران تنها از طریق مذاكرات و آنهم در بالاترین سطح دولت ها قابل حل است.

به گفته این سیاستمدار آلمانی، مقامات ایران بارها از طریق كانال های متفاوت آمادگی خود را برای انجام چنین مذاكراتی اعلام كرده اند، اما این امر هنوز محقق نشده است.

تودن هوفر خاطرنشان كرد: خیلی ها به این مسئله مهم واقف نیستند غرب در مورد مناقشه هسته ای ایران و بحران سوریه با آتش بازی می كند و نمی داند كه حمله نظامی به این كشورها می تواند موجب شعله ور شدن تمام منطقه شود.

تودن هوفر اخیرا كتابی نیز با مضمون تشریح اهداف غرب و رسانه های غربی از دشمن تراشی و ارائه یك چهره خشن از دین اسلام به رشته تحریر درآورده است.
نظرات بینندگان