arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۵ مرداد ۱۴۰۱؛ از اعلام دستگیری تیم اسرائیلی قبل از بمب‌گذاری تا بررسی طرح ممنوعیت نگهداری سگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سه عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدند
نمایندگان بعد از استماع دیدگاه‌های افراد معرفی شده، عباسعلی کدخدایی با ۱۸۲ رای، خیرالله پروین با ۱۴۹ رای، سیامک ره‌پیک با ۱۱۶ رای را به عنوان حقوقدان شورای نگهبان انتخاب کردند.

پرونده «پتروشیمی میانکاله» برای همیشه بسته شد
رئیس سازمان محیط زیست درباره معضل شکار پرندگان مهاجر در میانکاله گفت: در موضوع میانکاله بحث شکار سنتی همیشه وجود داشته است و مردم بومی منطقه از گذشته این کار را انجام می‌دادند؛ جوامع محلی با توجه به تجاربی که دارند به اندازه شکار می‌کنند و تنظیم‌گر مسائل محیط زیستی هستند، اما متأسفانه شکار غیرمجاز نیز به وفور در این منطقه انجام می‌شود که این موضوع کنترل وضعیت را از دست جوامع محلی خارج می‌کند.

بررسی طرح ممنوعیت نگهداری سگ؟
حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از بررسی طرح ممنوعیت نگهداری و گرداندان موزی و خطرناک در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد. وی افزود:‌ براساس این طرح نگهداری و گرداندن حیواناتی همچون کروکودیل، سگ، میمون، مار و امثال آن ممنوع دانسته شده است.

تلفات جانی سیلاب در سیستان و بلوچستان به ۳ نفر رسید
مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال شدت بارندگی‌ها و سیلابی شدن معابر و جاده ها، سه نفر در سیستان و بلوچستان فوت کردند.

فضای تنگ‌ برای احیای برجام
گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انر‌ژی اتمی می‌گوید: «مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهان به مرحله‌ حساسی رسیده‌است، اما فضا برای توافق، روز‌به‌روز تنگ‌تر می‌شود.»

حضور سپاه در اتاق عملیات مشترک جنگ شمشیر قدس 
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به عملیات شمشیر قدس در فلسطین پرداخت و گفت: در این جنگ، هر اطلاعاتی که داشتیم، از طریق یک اتاق عملیات مشترک، در اختیار فلسطینی‌ها گذاشتیم. تماس بین محور مقاومت، وجود دارد. سپاه پاسداران هم در جنگ شمشیر قدس، در این اتاق عملیات مشترک حضور داشت.

تکذیب استعفای رئیس بانک مرکزی
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد درباره شایعه استعفای رئیس کل بانک مرکزی ناشی از فشارها برای کاهش نرخ سود بین بانکی گفت: لطفا به این شایعات دامن زده نشود. این شایعات بی‌پایه هستند. استعفایی در کار نبوده است.

طرح مسئله بی‌حجابی برای پوشاندن گرانی‌ها ست؟
حجت الاسلام سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: بازگشت به دوران طاغوت خطر بزرگی است که باید مراقب بود و مرتجعان کسانی هستند که می‌خواهند ارزش‌های دوران طاغوت از جمله بی‌حجابی را ترویج کنند؛ بی‌حجابی بی تردید از جلوه‌های ارتجاع است زیرا مسأله حجاب از مسلمات است و برخی شبهه می‌کنند که امامان جمعه مسأله بی‌حجابی را مطرح می‌کنند تا گرانی ها را بپوشانند در حالی‌که این دروغ است زیرا بیشترین فریاد را در خصوص گرانی‌ها ائمه جمعه زده‌اند.

دستگیری تیم اسرائیلی قبل از بمب‌گذاری
حجت‌الاسلام و المسلمین سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند یکی از تیم‌های عملیاتی رژیم صهیونیستی را، بر خلاف اعلام یکی از رسانه‌های داخلی، قبل از اینکه موفق به بمب‌گذاری شوند دستگیر و توطئه آن‌ها را خنثی کند.

فرصتی طلایی احیای برجام
بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان، با اشاره به ارزیابی وی از طرفهای مختلف مذاکره کننده در وین، دیدگاه کشورش در خصوص ضرورت نیل به توافق در مذاکرات هسته ای را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما معتقدیم که همه طرف ها خواستار رسیدن به توافق نهایی هستند و فرصتی طلایی برای رسیدن به یک توافق فراهم شده است.

نظرات بینندگان