arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۱

دیدار قریب الوقوع معاون احمدی نژاد و مرسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رئیس جمهوری ایران دوشنبه هفته آتی به مصر می‌رود تا دعوتنامه ایران برای رئیس جمهوری جدید مصر را جهت سفر به تهران تسلیم وی کند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، روزنامه الحیات (چاپ لندن) از سفر محمد رضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد به قاهره پایتخت مصر خبر داد.

این روزنامه فرامنطقه‌ای نوشت: الحیات مطلع شد که محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری ایران دوشنبه آینده به قاهره می‌رود تا دعوتنامه حضور در نشست سران کشورهای عدم تعهد را که قرار است 29 و 30 اوت (8 و 9 شهریور) در تهران برگزار شود، به محمد مرسی تسلیم کند.

پیش از این روزنامه السفیر لبنان به نقل از منابعی خبر داده بود که احتمالا محمد مرسی تا یک ماه آینده برای حضور در نشست سران غیرمتعهدها به ایران سفر خواهد کرد.

محمد مرسی پس از آنکه رسما رئیس جمهور مصر شد، به طور خودکار ریاست دوره‌ای غیرمتعهدها را از 30 ژوئن بر عهده گرفت.

الحیات افزود: معاون رئیس جمهوری ایران در سفر خود به قاهره در هفته آتی در کنفرانسی درباره تاثیر کشورهای هم‌مرز (منطقه عربی) مانند ایران و ترکیه بر منطقه عربی شرکت خواهد کرد. همچنین هیئت‌هایی از اشخاص آکادمیک و کارشناسان لبنانی و عراقی نیز در این کنفرانس که آن را مرکز بین‌المللی مطالعات آینده و راهبردی برگزار می‌کند، شرکت خواهند کرد.

علاوه بر این خبرگزاری یونایتدپرس اعلام کرد که وزارت خارجه عراق سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد مرسی در دیدار هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق با وی در قاهره، برای سفر قریب‌الوقوع در اولین فرصت به عراق ابراز تمایل کرده است اما زمان این سفر هنوز تعیین نشده است.
نظرات بینندگان