arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۱

بیانیه اتحادیه اروپا در مورد نشست استانبول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اتحادیه اروپا اعلام کرد که کارشناسان فنی ایران و 1+5 درباره جزییات پیشنهاداتی برای پایان دادن به مساله هسته‌یی ایران تبادل نظر کردند و قرار است به زودی نشست جدیدی میان علی باقری و هلگا اشمید برگزار شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) در بروکسل بیانیه‌ای را در خصوص نشست روز سه شنبه میان کارشناسان ایران و 1+5 صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «مطابق توافق حاصل شده در مسکو، مذاکرات فنی در سوم ژوئیه در استانبول برگزار شد. این مذاکرات تحت ریاست استفان کلمنت، کارشناس هسته‌یی به نمایندگی از کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا برگزار شد و کارشناسانی از "سه کشور اروپایی +3" با تیم ایرانی ملاقات کردند.»

بر اساس این بیانیه در این نشست « 3+ 3 جزییات بیشتری را از پیشنهادی که در بغداد به ایران ارایه شده بود، ارایه کرد؛ ایران نیز جزییات بیشتری از پیشنهادشان را مطرح کرد و کارشناسان مواضع مربوط به برخی موضوعات فنی را بررسی کردند. »

در این بیانیه آمده است که «این نشست یک روز کامل به درازا کشید و یک بامداد پایان یافت. »

بنا بر این بیانیه « همان طور که اشتون و مدیران سیاسی 1+5 با دکتر جلیلی (دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران) در مسکو توافق کردند، نشست فنی در استانبول با نشستی میان هلگا اشمید و دکتر علی باقری ادامه خواهد یافت.»
نظرات بینندگان