arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۸ مرداد ۱۴۰۱؛ از افزایش قربانیان سیل تا دو برابر شدن شهرهای قرمز کرونایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

افزایش قربانیان سیل در کشور به ۵۳ تن
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از جانباختن ۵۳ نفر و مفقود شدن ۱۶ نفر تا کنون در مناطق سیل زده کشور خبر داد. ولی پور با اشاره به اینکه بیشترین تلفات مربوط به استان تهران و در امام زاده داوود و زرین دشت بوده است، تصریح کرد: ۳ هزار اسکان اضطراری سیل زدگان صورت گرفته و ۱۳۰۰ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند.

علت سقط جنین ها از نظر معاون رئیسی
انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه متاسفانه سقط جنین در کشور بسیار زیاد است و آمار‌ها نشان می‌دهد که سقط جنین در کشور طی ۱۰ سال گذشته سیر صعودی وحشتناکی داشته، گفت: ۹۸ درصد این سقط‌ها هم مشروع بوده است. وی افزود: دلیل این سقط جنین‌ها ایجاد ترس و سخنانی است که توسط کادر مراقبت‌های درمانی به خانواده‌ها القا می‌شود.

تعداد شهرهای قرمز دو برابر شد
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز کرونایی از ۵۷ به ۱۲۰ و تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی از ۸۶ به ۱۱۲ شهر افزایش یافت.

هشدار وزیر اطلاعات به کشور‌هایی که «به دشمنان کمک کنند»
وزیر اطلاعات با هشدار نسبت به اینکه کشور‌هایی که به دشمنان ملت ایران کمک کنند منتظر تلافی باشند، تاکید کرد: گروهک کومله به عنوان مزدور رژیم صهیونیستی عمل می‌کند. وی تاکید کرد: نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی از هرگونه تحرکات دشمن به خوبی آگاهند و اقدامات تهاجمی و آفندی در دستور کار جامعه اطلاعاتی است.

کشف ۵ جسد دیگر در سیل امام‌زاده داوود
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر شهر تهران گفت: از صبح امروز تا به حال آتش‌نشانان تهران اجساد پنج نفر را در این محدوده از زیر سیلاب خارج کردند. دو نفر در قسمت پایین بازارچه، از زیرزمین یک رستوران خارج شدند که یک خانم و یک پسر بچه خردسال بودند که اجساد هر دو نفر خارج شد. سه نفر نیز در قسمت بالایی حضور داشتند که جسد نفر سوم نیز لحظاتی قبل از زیر گل و لای ناشی از سیلاب خارج شد.

توضیحات احمد خاتمی درباره اظهارات حاشیه سازش پیرامون «بی‌حجاب‌ها»
احمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: من گفتم بسیاری از بی‌حجاب‌ها برخاسته از همین خانواده‌هایی هستند که تدین ندارند؛ این حرفی بود که من زدم. اصلاً در کلام من اسمی از «دزدها» نبود. بعد از خطبه دیدم که منتشر شده فلانی گفته است که اکثر بی‌حجاب‌ها از خانواده دزدها هستند. من به آن خبرنگاری که این کار را کرده است می‌گویم امانت داری شما کجا رفته است؟ یک ماه تا توانستند فحاشی و هتاکی بی‌منطق کردند.

احتمال وقوع سیلاب تا روز یکشنبه در تهران
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به اعلام وضع نارنجی از ‏سوی سازمان هواشناسی و ‏تداوم سامانه بارشی تا روز یکشنبه نهم مرداد ماه، از شهروندان درخواست ‏می‌شود که از هرگونه تردد و اتراق در بستر ‏رودخانه‌ها خودداری کنند. کیایی پور گفت: شرکت آب منطقه‌ای تهران، در کنار سایر ارگان های مربوطه، برای مهار ‏سیلاب در حالت آماده باش است.

وزیر ارشاد: شورای تامین حق داشت که به کنسرت اهواز ورود کند
محمدمهدی اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کنسرت لغوشده اهواز گفت: از نظر قانونی شب اول کنسرت اجرا شد اما در شب دوم چون دوستان در شورای تامین شهرستان ورود کردند که از نظر قانونی حق داشتند این اتفاقات افتاد. از وزارت کشور، استانداری خوزستان و امام جمعه محترم اهواز تشکر می‌کنم و انشاالله این مشکلات به زودی حل خواهد شد.

امام جمعه قم: قائل به حجاب اجباری در حوزه شخصی و خصوصی نیستیم
سعیدی امام جمعه قم با قانونی و شرعی خواندن حجاب گفت: حجاب محدودیتی برای فعالیت‌های بانوان ایجاد نمی‌کند در عین حال که قائل به حجاب اجباری برای افراد در حوزه شخصی و خصوصی نیستیم.

امام جمعه اصفهان: پوتین در دیدار با رهبری، احساس می‌کرد با عیسی مسیح صحبت می‌کند
میردامادی امام جمعه موقت اصفهان یاد آور شد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای رئیس جمهور روسیه بسیار شیرین بود، در این راستا پس از اتمام این نشست، او معتقد بود که هنگام صحبت با رهبر انقلاب احساس می‌کردم با عیسی مسیح صحبت می‌کنم.

دلیل اصلی سیل امامزاده داود
رضا شهبازی مدیرکل دفتر مخاطرات زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور با اشاره به بازدید میدانی از منطقه سیل‌زده امامزاده داود، گفت: عدم رعایت حریم آبراهه‌ و تخریب کانال انتقال آب موجب شد تا در این رخداد آسیب‌های زیادی وارد شود ضمن آنکه در این مطالعات اولیه ما زمین‌ لغزشی مشاهده نکردم بلکه رسوباتی بوده که به همراه آب ناشی از بارندگی به پایین دست منتقل شده است.

نظرات بینندگان