arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۱

ایران، برای اعراب خطرناک تر است یا اسرائیل؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبر: فوزی اسمر روزنامه نگار و نویسنده برجسته فلسطینی در یادداشتی برای خبرآنلاین با تاکید براینکه اسرائیل دام خطرناکی برای جهان عرب پهن کرده است می نویسد: اگر اعراب باور کنند که ایران برای آنها خطرناک تر از اسرائیل است در دام این رژیم افتاده اند. 

او در این یادداشت می افزاید: واشنگتن با تأکید بر خطر ایران به سیاست خود برای تغییر دیدگاه رهبران عرب از خطر اسرائیل ادامه می دهد . در این زمینه امریکا تصمیم گرفته طرحی را بنام " سپر موشکی " در خلیج فارس به اجرا در آورد تا به اصطلاح این منطقه را از خطر ایران مورد حمایت قرار دهد . 

در این زمینه هلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا به منطقه خلیج فارس سفر کرد تا این موضوع را مطرح نماید . یک مقام امریکائی که از همراهان وزیر خارجه امریکا بود در " 31 /3/2012 " به خبرنگاران گفت :" ایالات متحده کوشش دارد قدرت دفاع موشکی منطقه ای را تقویت بخشد و تأکید دارد هیچ ملتی نمی تواند به تنهائی از خود دفاع کند وباید به شرکای خود تکیه نماید تا یک سیستم دفاع موشکی بدست آورد ... در شراکت ما با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ، سیستم دفاع موشکی در اولویت قرار گرفته و ایران از بزرگترین تهدیدهائی است که منطقه با آن روبروست "
فوزی اسمر سپس می نویسد: 

کنار گذاردن خطر اسرائیل از این عملکرد امریکا در حقیقت یک خدمت به اسرائیل بشمار می آید تا بتواند به سیاستهای نژاد پرستانه خود از جمله سرقت زمینهای فلسطینیان وعملیات قتل عام عمدی ادامه دهد بدون آنکه مورد بازخواست قرار گیرد . هنگامیکه اسرائیل به هیئت کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد اجازه تحقیق درباره اوضاع فلسطینیان در سرزمینهای اشغالی نمی دهد ، جهان تکان نمی خورد وتنها به نوعی محکوم کردن اکتفا می کند و نه اجرای تحریمهائی علیه آن همچنانکه درباره دیگر کشورها صورت می گرد . 

نادیده گرفتن خطر اسرائیل درسیستم امنیت ملی عربی و قرار گرفتن آن در درجه دوم اهمیت در حقیقت بمعنی وقوع در دام اسرائیل است.
نظرات بینندگان