arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

همه چیز درباره اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱ / زمان اعلام نتایج اولیه و کارنامه، عکس و اسامی نفرات برتر، تعداد داوطلبان مجاز، مهلت انتخاب رشته، ظرفیت پذیرش و زمان اعلام نتایج نهایی

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ گفت: نتایج اولیه کنکور به صورت کارنامه امشب ۱۱ مردادماه منتشر شود. پورعباس گفت: پس از اعلام نتایج اولیه، کارنامه منتشر می‌شود و انتخاب رشته انجام می‌گیرد. نتایج نهایی نیز اواخر شهریورماه اعلام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ گفت: نتایج اولیه کنکور به صورت کارنامه امشب ۱۱ مردادماه منتشر شود.

به گزارش «انتخاب»، عبدالرسول پورعباس امروز ۱۱ مرداد در نشست خبری اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ در سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر در کنکور ۱۴۰۱ ثبت نام کرده اند.

پورعباس گفت: پس از اعلام نتایج اولیه، کارنامه منتشر می‌شود و انتخاب رشته انجام می‌گیرد. نتایج نهایی نیز اواخر شهریورماه اعلام شود.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه ۸ تیر، پنجشنبه ۹ تیر، جمعه ۱۰ تیر و شنبه ۱۱ تیر سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

عکس و اسامی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۱

همه چیز درباره اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱ / زمان اعلام نتایج اولیه و کارنامه، عکس و اسامی نفرات برتر، معلت انتخاب رشته، تعداد داوطلبان مجاز، ظرفیت پذیرش و زمان اعلام نتایج نهایی

رئیس سازمان سنجش از زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ خبر داد.

اسامی نفرات برتر کنکور به شرح زیر است:

گروه زبان‌های خارجی

کیارش علیزاده از تبریز

امیرحسین کیوانی از مشهد

علیرضا ملک حسینی از اراک

نوید یونسی ملردی از تهران

سیدعلیرضا سیدشاکری از تهران

 

گروه هنر

کیاناز شاطریان از اصفهان

شایا قنادان زاده از تهران

صبا سلطانی از تهران

ملیکا هادی نیا از تهران

علیرضا فصیحی نژاد از تهران

 

گروه علوم انسانی

محمد بهرامی از کرمانشاه

مائده ملکی از تبریز

سیده مهرناز سیدی از مشهد

امیرمهدی تبار از تهران

پرهام سنکیان از مشهد

احسان کلاته عربی از مشهد

حدیث گرجی از تهران

سوگند بیگلری از تهران

مطهره قربانعلی از اراک

علیرضا نصیری از شمیرانات

 

گروه علوم ریاضی و فنی

سیدحسین سیدمهدی جاسبی از تهران

امیرپارسا بهرامی از تهران

علیرضا ملک حسینی از اراک

امیرهمایون شریفی زاده از گرگان

پوریا غفوری از یزد

امیرماهان معصومی از اصفهان

محمدپارسا قادر احمدی از تهران

آرمین خسروی از تهران

شایان بقائی نژاد از مشهد

سبحان لطفی از نیشابور

 

گروه علوم تجربی

فرناز حسن زاده از کهگیلویه و بویر احمد

علیرضا دهقانی تفتی از یزد

سبا رضایی بروجنی از بروجن

محمدطه رنجی از ارومیه

نگار هاشم زاده از تبریز

ارشیا انتظاری ابوخیلی از تهران


تاریخ دقیق دو نوبت کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

حسن مروتی معاون امور آزمون های سازمان سنجش گفت: ثبت نام برای نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ از ۸ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۱ انجام می‌شود. وی افزود: آزمون در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. مروتی گفت: نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و ثبت نام در روزهای ۱۵ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ انجام می‌شود.


سازمان سنجش: یک میلیون ۱۵۷هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در کنکور ۱۴۰۱ شدند / ۵۳۰ هزار نفر پذیرش می‌شوند؛ ۳۰۳ هزار نفر از آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش خواهند شد / در سه رشته پرطرفدار علوم پزشکی ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر پذیرفته می‌شوند

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه بیش از یک میلیون ۱۵۷هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی شدند، گفت: حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال جاری پذیرش می شوند.

احسان جمالی در نشست خبری اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ که امروز در ساختمان مرکزی سازمان سنجش در حال برگزاری است، به جزئیات انتخاب رشته و ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ معادل ۸۹ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: حدود ۵۳۰ هزار نفر ظرفیت به صورت با آزمون و بدون آزمون در دانشگاه ها پذیرش می‌شوند که ۳۰۳ هزار نفر این داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در رشته پزشکی تعداد ۹ هزار و ۷۰۰ داوطلب، در رشته دندانپزشکی ۱۹۰۰ نفر و در رشته داروسازی هم ۱۴۰۰ داوطلب در دوره های روزانه، شبانه، مناطق محروم و دانشگاه آزاد پذیرش خواهند شد و به طور کلی ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر در سه رشته پرطرفدار علوم پزشکی برای سال ۱۴۰۱ پذیرفته می‌شوند.

وی تاکید کرد: بعید است تغییر خاصی در ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال جاری داشته باشیم.


آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ از ۱۷ مرداد / نتایج نهایی اوایل شهریور اعلام می‌شود

معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور از اعلام نتایج رشته‌های چند برابر ظرفیت و نتایج نهایی آزمون سراسری خبر داد و گفت: نتایج نهایی کنکور اوایل شهریور اعلام می‌شود و زمان آغاز انتخاب رشته داوطلبان از ۱۷ مرداد است.

جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور امروز در نشست خبری اعلام نتایج آزمون سراسری با اشاره به اینکه در آزمون امسال یک میلیون و ۷۶ هزار نفر داوطلب داریم، اظهار کرد: برای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارت صادر شد، ۶۴ درصد خانم‌ها و ۳۶ درصد آقایان بودند و بیشترین تعداد شرکت‌کننده در علوم تجربی بود.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و غایب حدود ۱۲ درصد بود و خانم‌ها ۸۸.۳ و آقایان ۷۸ درصد در جلسه آزمون حاضر شدند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش تصریح کرد: از یک و میلیون و ۳۰۶ هزار شرکت‌کننده، یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های با آزمون شدند.

جمالی بیان کرد: اعلام نتایج تا آخر امشب روی سایت است و دفترچه انتخاب رشته جمعه چهاردهم مرداد روی سایت قابل مشاهده خواهد بود؛ زمان فعال شدن انتخاب رشته مجازی از روز پنجشنبه سیزدهم مرداد است.

وی افزود: زمان انتخاب رشته داوطلبان در کنکور از روز دوشنبه ۱۷ مرداد است و تا روز شنبه ۲۲ مرداد فعال است و زمان ثبت‌نام و انتخاب رشته محل داوطلبان برای رشته‌های سوابق تحصیلی از ۱۸ مرداد آغاز و تا ۲۴ مرداد ادامه دارد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش ادامه داد: انتشار ویژه‌نامه انتخاب رشته شامل انواع اطلاعات مورد نیاز در کارنامه و چگونگی انتخاب رشته روز پنجشنبه روی سایت سازمان قرار دارد.

جمالی اظهار کرد: اواخر مرداد ماه، نتایج انتخاب رشته نتایج چند برابر رشته‌های بورسیه و شرایط خاص مانند فرهنگیان و... اعلام می‌شود و از اول شهریور مصاحبه و آزمون عملی صورت می‌گیرد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: اعلام نتایج نهایی در هفته آخر شهریور خواهد بود و و رشته‌های دانشگاه آزاد به جز گروه پزشکی از هفته آینده از طریق سایت دانشگاه آزاد اطلاع‌رسانی می‌شود.

جمالی گفت: در رشته پزشکی ۹ هزار و ۷۰۰ ظرفیت، دندانپزشکی ۱۹۰۰، داروسازی ۱۴۰۰ و جمع کل ۱۲ هزار و ۹۰۰ ظرفیت داریم که نسبت به سنوات قبل، مناسب‌تر است.

وی یادآور شد: امسال میزان سوابق تحصیلی ۴۰ درصد مثبت است و درس بهیاری نمرات با تاثیر قطعی برای بهیاران لحاظ شد.

نظرات بینندگان