arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

چرا زاکانی استاندار معزول گلستان را به عنوان رئیس مترو منصوب کرده؟ / عضو شورای شهر: حتما شهردار احساس کرده که مناف هاشمی می تواند کمک بیشتری کند

ناصر امانی در گفت و گو با «انتخاب» درخصوص علت این انتصاب، آن هم با وجود عزل هاشمی به دلیل سفرش به خارج از کشور در میانه ی سیل استان گلستان، اظهار داشت: «انتصابات در حوزه اختیارات شهردار است. با توجه به اینکه ایشان معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بوده‌اند و سابقه اجرایی دارند، حتما شهردار احساس کرده‌ است که اگر آقای هاشمی رئیس هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری مترو تهران باشند، می‌توانند در این زمینه کمک بیشتری کنند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو شورای شهر تهران در واکنش به علت انتصاب سید مناف هاشمی به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران، بیان می‌کند که با توجه به سابقه ایشان در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، حتما شهردار احساس کرده‌ است که او می‌تواند در این زمینه کمک بیشتری کند. همچنین تقریبا هم اعضا تغییر کرده است و هم رئیس هیئت مدیره را که معمولا معاون حمل نقل بوده‌اند را شخص دیگری را گذاشته‌اند تا وقت بیشتری داشته باشد و مشکلاتی که گاهی در این شرکت پیش می‌آید و خطراتی که متوجه استفاده‌کنندگان است، به حداقل برسد.

سید مناف هاشمی در میانه ی سیل سال 98 در استان گلستان، به مسافرت خارج از کشور رفته بود و به همین علت معاون اول رئیس جمهور وقت او را عزل کرد. اما یک سال پس از برکناری‌اش، با حکم پیروز حناچی، شهردار سابق تهران به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منصوب شد. حال هاشمی توسط علیرضا زاکانی به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران، منصوب شده است. ناصر امانی در گفت و گو با «انتخاب» درخصوص علت این انتصاب، آن هم با وجود عملکرد ضعیف هاشمی در سیل استان گلستان، گفت: «انتصابات در حوزه اختیارات شهردار است. با توجه به اینکه ایشان معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بوده‌اند و سابقه اجرایی دارند، حتما شهردار احساس کرده‌ است که اگر آقای هاشمی رئیس هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری مترو تهران باشند، می‌توانند در این زمینه کمک بیشتری کنند.»

وی افزود: «افزون بر این مورد، تقریبا همه اعضای هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری را تغییرداده‌اند. یعنی تقریبا هم اعضا تغییر کرده است و هم رئیس هیئت مدیره را که معمولا معاون حمل نقل بوده‌اند را شخص دیگری را گذاشته‌اند تا وقت بیشتری داشته باشد و مشکلاتی که گاهی در این شرکت پیش می‌آید و خطراتی که متوجه استفاده‌کنندگان است، به حداقل برسد. بنابراین فردی را منصوب کرده‌اند که وقت بیشتری در این زمینه صرف کند. من نظر مخالف یا موافقی ندارم ولی فکر می‌کنم با این هدف این انتصاب صورت گرفته است.»

نظرات بینندگان