arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

معاون دبیرکل اتحادیه عرب: درمورد تایوان، به اصل چین واحد پایبندیم

لیائو لی چیانگ معاون دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگوی تلفنی با سفیر چین در قاهره بر حمایت اتحادیه از حاکمیت چین، تمامیت ارضی و پایبندی به اصل چین واحد تأکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگوی تلفنی با سفیر چین در قاهره بر حمایت اتحادیه از حاکمیت چین، تمامیت ارضی و پایبندی به اصل چین واحد تأکید کرد.

 «لیائو لی چیانگ» سفیر چین در قاهره و نماینده کشورش در اتحادیه عرب دیشب در گفت‌وگوی تلفنی با حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب، او را در جریان تحولات اخیر تایوان قرار داده است.

سفیر چین در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت احترام به اصل چین واحد و عدم انجام اقداماتی که با قطعنامه‌های بین‌المللی سازمان ملل مغایرات دارد و باعث برهم زدن صلح و ثبات منطقه می‌شود، تأکید کرد.

حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب هم از حاکمیت چین و تمامیت ارضی این کشور حمایت کرد و گفت که مواضع اتحادیه در قبال تحولات مربوط به تایوان مبتنی بر حمایت از حاکمیت چین، تمامیت ارضی و پایبندی دائمی به اصل چین واحد است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه در گفتگو با سی ان ان درباره سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان مدعی شد که هیچ نقض حاکمیت پکن یا نقض سیاست چین واحد وجود ندارد.

نظرات بینندگان