arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

نامزدهای مورد تائید ترامپ در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان پیروز شدند

نتایج انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان برای انتخابات های ۲۰۲۲ در برخی از ایالت‌های آمریکا نشان می دهد که نامزدهای مورد حمایت رئیس‌جمهوری پیشین توانستند بر دیگر رقبای هم حزبی خود پیروز شده و به رقابت‌های این انتخابات‌ها راه یابند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نتایج انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان برای انتخابات های ۲۰۲۲ در برخی از ایالت‌های آمریکا نشان می دهد که نامزدهای مورد حمایت رئیس‌جمهوری پیشین توانستند بر دیگر رقبای هم حزبی خود پیروز شده و به رقابت‌های این انتخابات‌ها راه یابند.

 خبرگزاری رویترز گزارش داد که نتایج انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالات میشیگان، آریزونا و کانزاس نشان می دهد که رای‌دهندگان، نامزدهای مورد حمایت ترامپ را که از ادعای وی در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز حمایت کرده بودند، برگزیدند.

نتایج دیشب از یک سو نشاندهنده آن است که ترامپ زمام امور حزب جمهوریخواه را در دست داشته و از ادعای وی در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیز حمایت می شود و از سوی دیگر، زنگ خطری برای رقبای جمهوریخواه احتمالی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.  

ترامپ تاکنون بیش از ۲۰۰ داوطلب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات میاندوره ای را تائید کرده که بسیاری از آنان در رای گیری پیروز شده اند.

انتخابات میاندوره ای آمریکا ۱۷ آبان امسال و برای گزینش ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شماری زیادی از مقام های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا برگزار می شود.

نتایج جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد که جمهوریخواهان با اندکی اختلاف (۲ درصد) اکثریت کنگره را از دموکرات ها پس خواهند گرفت.

نظرات بینندگان