arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

تیم مذاکره کننده ایران امروز عازم وین می شود / نماینده ویژه امریکا: انتظاراتمان درمورد گفتگوها محدود است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از عزیمت هیأت مذاکره‌کننده ایران به وین جهت ادامه مذاکرات برای احیای برجام خبر داد. به گفته وی، در این دور از گفتگو‌ها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارایه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از عزیمت هیأت مذاکره‌کننده ایران به وین جهت ادامه مذاکرات برای احیای برجام خبر داد.

به گزارش انتخاب، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در چارچوب سیاست احیای برجام، هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران تا ساعاتی دیگر عازم وین خواهد شد.

به گفته کنعانی، در این دور از گفت‌وگوها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف‌ها از جمله ایده های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارایه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقی‌مانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم کنند.

پیش از این انریکه مورا در توئیتی اعلام کرده بود که در مسیر وین است.

 اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی: ما با انتظارات کم به وین برمی‌گردیم

 وبگاه خبری «آکسیوس» به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد ایالات متحده و ایران مذاکرات غیرمستقیم در مورد احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را پنجشنبه (چهارم اوت) در وین از سر خواهند گرفت.

به ادعای این گزارش، مقامات آمریکایی نگران هستند که توافق هسته‌ای در آستانه بی‌ربط شدن است، زیرا ایران اقداماتی را برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود و محدود کردن کار بازرسان آژانس اتمی انجام داده است.

به نوشته آکسیوس، این مقام آمریکایی ضمن بیان این که «ما با انتظارات کم به وین برمی‌گردیم»، مدعی شد «اما با حسن نیت تلاش خواهیم کرد».

وی همچنین با بیان اینکه «همه می‌دانند توافق باید چه شکلی داشته باشند»، مدعی شد که لازم است برای حصول توافق، ایران مطالبات در خصوص موضوعاتی که خارج از حیطه برجام هستند (مانند بازرسی‌های آژانس و خروج سپاه از فهرست FTO) را کنار بگذارد.

رابرت مالی: انتظاراتمان محدود است

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره دور جدید مذاکرات احیای برجام در وین در توئیتی نوشت:  آماده سفر به وین برای گفت‌وگو بر مبنای متن جوزپ بورل هستم.

وی افزود: انتظاراتمان محدود است اما ایالات متحده از تلاش‌های اتحادیه اروپا استقبال می‌کند و آماده انجام تلاش‌های مبتنی بر حسن نیت برای رسیدن به توافق است.

 نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه نوشت: در مدت کوتاهی مشخص خواهد شد که ایران هم همین آمادگی را دارد یا خیر.

نظرات بینندگان