arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

امام جمعه قم: خیرین و مسئولین فرهنگی کشور باید هیئت‌های مذهبی را تقویت کنند / اگر این فضاها فراهم نشود، جوانان سر از جایی دیگر در می‌آوردند / غیرت دینی علت اصلی قیام امام حسین(ع) بود

حسینی بوشهری امام جمعه قم گفت: اهداف قیام امام حسین (ع) را باید با دقت بررسی کرد که غیرت دینی علت اصلی آن بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: امام جمعه قم گفت: اهداف قیام امام حسین (ع) را باید با دقت بررسی کرد که غیرت دینی علت اصلی آن بوده است.

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: از همه هیئت‌های مذهبی، خطبا و مداحان که مجالس عزاداری برپا می‌کنند تشکر داریم و باید بدانیم تا نام حسین علیه السلام را زنده نگه می‌داریم به کشورمان آسیبی نخواهد رسید.

وی گفت: در روز هفتم ماه محرم، آب را بر اهل بیت سیدالشهدا علیه السلام بستند و در روز هشتم نیز امام حسین علیه السلام برای آخرین بار با دشمن اتمام حجت کرد؛ اما این سخنان در بین لشکر دشمن اثر نکرد، چرا که شکم های آنان پر از حرام بوده است به همین دلیل حرف حق در گوش آنان راه نداشت.

خطیب جمعه قم افزود: اهداف قیام امام حسین علیه السلام را باید با دقت بررسی کرد که غیرت دینی علت اصلی آن بوده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: خیرین و مسئولین فرهنگی کشور باید هیئت‌های مذهبی را تقویت کنند و اگر این فضاها فراهم نشود، جوانان سر از جایی دیگر در می‌آوردند.

وی تصریح گفت: انقلاب اسلامی ایران در راستای حاکمیت دین و اقامه عدل بوده است و نباید اجازه داد؛ دشمن به این انقلاب لطمه وارد کند که فضای محرم اینگونه است که دشمن ناامید می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: مداحان باید از نعمت خدادادی در راستای جذب جوانان استفاده کنند و امروز شاهدیم بسیاری از جوانان در مجالس عزاداری حاضر می‌شوند و این مسئولیت مداحان را سنگین‌تر می‌کند که می‌توانند انبوه جوانان را به سمت جلسات اهل بیت علیهم السلام بکشانند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار گفت: وظیفه خبرنگاران بیان حقایق است و شهید صارمی تا پای جان در این مسیر پیش رفت.

خطیب جمعه قم عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند خبرنگاران جهادگرانند و در راستای جهاد تبیین؛ خبرنگاران و رسانه‌ها همانند ائمه جمعه نقش مؤثری دارند.

نظرات بینندگان