arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

وقتی اسب‌ها جواب ایمیل‌های رئیس و اداره را می‌دهند

لابد شما هم بوقت تعطیلات ایمیل‌هایی را از اداره، محل کار یا کارفرما و رئیس خود دریافت کرده‌اید. اما در جایی از این دنیا بالاخره می‌توانیم با کار و ایمیل‌های کاری که همه‌جا دست از سر ما بر نمی‌دارند خداحافظی کنیم، حداقل به هنگام تعطیلات و سفر. بر روی یک کی‌بورد بزرگ احاطه شده در میان گیاهان سبز و چشمه‌های طبیعی آب، سه اسب ایسلندی ایمیلی را که هرکس می‌تواند بصورت خودکار به ایمیل‌های کاری هنگام تعطیلات جواب دهد، تایپ می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لابد شما هم بوقت تعطیلات ایمیل‌هایی را از اداره، محل کار یا کارفرما و رئیس خود دریافت کرده‌اید. اما در جایی از این دنیا بالاخره می‌توانیم با کار و ایمیل‌های کاری که همه‌جا دست از سر ما بر نمی‌دارند خداحافظی کنیم، حداقل به هنگام تعطیلات و سفر.

بر روی یک کی‌بورد بزرگ احاطه شده در میان گیاهان سبز و چشمه‌های طبیعی آب، سه اسب ایسلندی ایمیلی را که هرکس می‌تواند بصورت خودکار به ایمیل‌های کاری هنگام تعطیلات جواب دهد، تایپ می‌کنند. این ایده بامزه، قسمتی از کارزار نوین جذب گردشگر دولت ایسلند است که هدفش قطع ارتباط افراد با دنیای کار و دیجیتال به هنگام تعطیلات است.

پس از دوسال که پاندمی کرونا باعث ایجاد محدودیت‌هایی در سفر شده بود، اکنون سفرها، جشنواره‌ها و تعطیلات دوباره به زندگی بازگشته‌اند. براساس آمار کمیسیون سفر اروپا، از هر چهار اروپایی سه نفر قصد سفر در تابستان امسال را دارند.


اما واقعیت امر این است که نه رفتن به کنسرتی فوق‌العاده در بارسلون و نه وقت گذرانی در چشمه‌های آب نروژ، هیچ‌کدام نمی‌توانند جلوی مزاحمت پیغام‌ها و درخواست‌های کاری را در طول تعطیلات بگیرند.

بر اساس گزارش اینفوجاب درباره قطع ارتباط دیجیتال که ژوئن امسال منتشر شد، ۷۵ درصد از شاغلان اسپانیایی در خارج از ساعات کاری همچنان پاسخ‌گوی ایمیل‌های کاریشان هستند و ۶۴ درصد از آن‌ها حتی در تعطیلات هم این کار را می‌کنند.

با آغاز پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ و تبدیل میزهای ناهارخوری منزل به میزکار و محو شدن تدریجی مرز میان ساعات کار و فراغت، این آمار مدام رو به افزایش است. براساس مطالعات، بسیاری از شاغلان درحالی که از نظر قانونی حق قطع ارتباط دیجیتال در ساعات غیرکاری خود را دارند چون احساس می‌کنند موظف به پاسخگویی هستند و به ایمیل‌های کاری پاسخ می‌دهند.

بئاتریس کاررو، روانشاس و متخصص اضطراب معتقد است چون بیشتر ما خود را بر اساس بهره‌وری ارزیابی می‌کنیم، قطع ارتباط برایمان مشکل است. او می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم حضور همه‌جانبه و پیوسته‌مان، مارا برای شرکت کارفرمایمان مسئول و ارزشمند می‌سازد. اگر این مساله موقتی باشد، عواقب جدی در پی نخواهد داشت اما اگر تبدیل به عادت شود، همیشه در حالت آماده‌باش خواهیم بود.»


اخیرا پژوهشی میدانی توسط دولت ایسلند انجام شد که نتیجه‌ای مشابه مطالعات اینفوجاب در پی داشت. این تحقیق نشان می‌دهد بیش از نیمی از مردم در تعطیلات هم ایمیل خود را چک می‌کنند. این نتایج باعث شد سیگوریکور تاک، مدیر شرکت Visit Iceland به فکر ارائه راه حلی برای این موضوع در کشور ایسلند افتاد.

راه حل این شرکت شامل سه ایمیل نوشته شده توسط اسب‌هایی است که روی کی‌بورد عظیمی راه می‌روند. اسب اول، Litla Stjarna Frá Hvítarholti سریع می‌نویسد اما امکان دارد در حین کار چرتی هم بزند. اسب دوم Hrímnir Frá Hvammi قاطع و کارآمد است و اسب سوم Frá Porkellshóli برای تولید شعارهای تبلیغاتی آموزش دیده‌ است.

کاربران با انتخاب اسب مورد نظر و مشخص کردن روزهای سفرشان در وبسایت Visit Iceland نمونه این پیغام را دریافت می‌کنند: «جان اسمیت اکنون در تعطیلات است. این بدان معنی‌ است که جان وظیفه ایمیل نوشتن OutHorsed را به Litla Stjarna frá Hvítarholti، که یک اسب ایسلندی است محول کرده است. پاسخ Litla Stjarna frá Hvítarholti از این قرار است: «Öööö WE4KJUI ytswbx5sefj68l hl7r.uwe aerhht.» جان روز ۳۰ ژوئیه سر کار خود حاضر خواهد بود.» چنین پاسخی که نیمی از آن جمله‌ای درست و معنی دار و نیم دیگر عبارتی اجق وجق و بی‌معنی است به یقین باعث می‌شود تا مشتریان و همکارانتان در طول تعطیلات شما را به حال خود بگذارند.

کاررو با تشویق مسافران به داشتن اوقاتی برای فراغت از کار، می‌گوید: «پاسخ به هیچ‌کس ضروری نیست.» اکنون که می‌دانیم به راحتی می‌توانیم با یک حیوان جایگزین شویم، شاید قطع ارتباط دیجیتال برایمان راحت‌تر باشد.»

منبع: یورونیوز

نظرات بینندگان