arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۱

آیت الله امامی کاشانی: هرکس در تولید تقلب کند منتظر امام زمان نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت با بیان اینکه از دعاهای حضرت ولیعصر(عج) غنا و ثروت فقرای امت است و حل این مشکلات با صدقه نمی‌شود بلکه نیازمند سرمایه گذاری و تولید است تاکید کرد: «در صورتی که کسی سرمایه داشت اما برای تولید سرمایه گذاری نکرد منتظر امام زمان نیست، اگر قوه مجریه در این راستا مشکل تراشی کرد منتظر امام زمان نیست، در صورتی که مجلس قوانین را تسهیل نکرد منتظر امام زمان نیست».

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته میلاد امام زمان(عج) را تبریک گفت و اظهار داشت: «ظهور امام زمان موضوعی حتمی است.»

وی در خصوص قابل اجرا بودن حکومت عدل الهی با توجه به وجود فرقه‌های مختلف جهان تصریح کرد:‌ «حضرت ولی عصر(عج) به آداب و رسوم و تمدن‌ها کاری ندارد. هدف حضرت با همه تمدن‌ها سازگار است که این هدف عدل اسلامی است».

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد:‌ «جامعه بشری به اندازه ای گرفتار خواهد شد که به منجی نیاز دارد، مشکلات جامعه و خون و خونریزی زیاد می‌شود در همین زمان نیاز مردم به ظهور امام زمان افزایش می یابد.»

امامی کاشانی در ادامه به بیان احادیثی در این خصوص پرداخت و گفت: «امام حسین(ع) می‌فرمایند "هر کسی ما را دوست داشته باشد برای خدا دوست دارد نه برای دنیایش، ما با دوستانمان روز قیامت دوشادوش یکدیگر وارد می‌شویم اما دوستی امام عصر(عج) این گونه نیست. روزگاری برسد که ما را دوست داشته باشند برای دنیا نه برای خودمان. زمانی که امام عصر ظهور کند عدلش شامل حال همه می‌شود و آنچنان گرفتاری زیاد است که همه دعا می‌کنند امام عصر بیاید"».

آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران خطاب به غرب گفت: «در مذاکرات خود با ایران راه اعتدال را پیش بگیرید و دنیا را با این تحریم‌ها دچار ضرر نکنید. امیدوارم خدا به دنیای غرب عقل دهد تا خیر ملت خود را بشناسند.»

امامی کاشانی در رابطه با خدمت وزارت اطلاعات گفت:‌ «امیدواریم خداوند به سربازان گمنام امام زمان کمک کند، هرچه دنیا جلو می‌رود مساله اطلاعات اهمیت بیشتری می‌یابد».

وی در خصوص سال حمایت از تولید و سرمایه ایرانی اظهار داشت: «از دعاهای حضرت ولیعصر(عج) غنا و ثروت فقرای امت است و حل این مشکلات با صدقه نمی‌شود بلکه نیازمند سرمایه گذاری و تولید است».

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: «اگر کسی سرمایه داشت اما برای تولید سرمایه گذاری نکرد منتظر امام زمان نیست. اگر قوه مجریه در این راستا مشکل تراشی کرد منتظر امام زمان نیست، در صورتی که مجلس قوانین را تسهیل نکرد منتظر امام زمان نیست».

وی افزود:‌ «مردمی که در ساخت کالاها تقلب و تنبلی کنند منتظر امام زمان نیستند».

امامی کاشانی با بیان اینکه اخبار برخی سایتها که به اصل مهدویت ضربه می‌زند گفت:« برخی سایت‌ های خبری در خصوص مرگ عبدالله می‌نویسند. این روایت سند درستی دارد اما دلالتی که سایت‌ها می‌دهند درست نیست».

وی در خصوص این حدیث گفت: «در حدیثی از امام صادق(ع) آمده "هر کس به من بشارت دهد به مرگ عبدالله من بشارت می‌دهم به ظهور ولی‌عصر، بعد از مرگ عبدالله دیگر وحدت کلمه نخواهد بود و حکومت طولانی از بین خواهد رفت و سلطنت‌ها کوتاه می‌شود».

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: «این تطبیق کردن درست نیست و مشخص نیست این عبدالله کیست و کجاست، نمی‌توان برای ظهور اما عصر زمانی را تعیین کرد.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
1
0
ظاهرا عده ای بدنبال این هستند که دنیا را به مردم تنگ کنند تا شاید امام ظهور کند چه بسا این عمل نابخردانه موجب دلنگرانی امام شود و این عمل ناروا را از پیروان ظاهرا منتظر خود نپذیرد زیرا هم ظلم را بر مردم روا دارند و هم در تولید تقلب کنند
نظرات بینندگان