arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

سومین روز مذاکرات وین؛ باقری با مورا دیدار کرد

عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران در سومین روز از مذاکرات وین با معاون رییس اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام دیدار کرد. در سومین روز مذاکرات کارشناسان ایران و اتخادیه اروپا بحث‌های فنی و حقوقی را در جارچوب حل و فصل مسایل پادمانی میان ایران و آژانس دنبال کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران در سومین روز از مذاکرات وین با معاون رییس اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام دیدار کرد.

در سومین روز مذاکرات کارشناسان ایران و اتخادیه اروپا بحث‌های فنی و حقوقی را در جارچوب حل و فصل مسایل پادمانی میان ایران و آژانس دنبال کردند.

شایان دکر است هیات‌های مذاکره کننده ایران و اتحادیه اروپا و امریکا از روز پنج شنبه مذاکرات احیای برجام و بازگشت به توافق ۲۰۱۵ را پس از پنج ماه به طور مستقیم در وین از سر گرفتند. این دور از مذاکرات بدون حضور نمایندگان سه کشور اروپایی و چین و روسیه تا کنون برگزار شده است و صرفا کارشناسان این کشورها در وین حضور دارند و گفتگوها را پیگیری می‌کنند.

در حال حاضر بخش مهمی از مباحث کارشناسی و سیاسی به موضوعات پادمانی و فنی میان ایران و آژانس اختصاص دارد. ایران معتقد است هرگونه توافق بر سر احیای برجام منوط به بسته شدن سوالات باقی مانده آژانس است.

به نظر می‌آید در سه روز گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در راستای نزدیکی دیدگاه ایران و امریکا صورت گرفته است با این حال تا درباره همه چیز توافق نشود درباره هیچ چیز توافق نشده است.

نظرات بینندگان