arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۱

الجزیره: آتش بس غزه تا ساعاتی دیگر توسط مصر اعلام می‌شود

تارنمای شبکه الجزیره عصر امروز (یکشنبه) از قول منابع آگاه نوشت که «توافق شد مصر تا ساعت ۲۰ امروز (به وقت محلی) بیانیه‌ای را برای آتش بس اعلام کند.» این اعلام شامل تعهد مصر برای پیگیری پرونده اسیران فلسطینی به ویژه شیخ «بسام السعدی» و «عواوده» است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: شبکه الجزیره قطر دقایق پیش به نقل از منابع آگاه از توافق برای آتش‌بس در نوار غزه با میانجی‌گری مصر خبر داد.

تارنمای شبکه الجزیره عصر امروز (یکشنبه) از قول منابع آگاه نوشت که «توافق شد مصر تا ساعت ۲۰ امروز (به وقت محلی) بیانیه ای را برای آتش بس اعلام کند.»

در همین حال، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه ۱۲ این رژیم اعلام کرد که «امیدواری و پیشرفت زیادی برای اعلام آتش بس در ساعات آینده وجود دارد.»

خبرگزاری رویترز هم به نقل از یک منبع گفت که «اسرائیل با آتش بس در غزه که توسط میانجی گران مصری مطرح شده، موافقت کرده است.»

یک منبع مصری گفت که «اسرائیل با پیشنهاد آتش بس در غزه موافقت کرده است و قاهره منتظر پاسخ فلسطین است.«

در همین پیوند، یک مقام فلسطینی به خبرگزاری رسمی کویت (کونا) گفت که آتش بس از ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی اجرایی می شود.

از سوی دیگر، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ساعتی پیش اعلام کرد که تلاش ها در بالاترین سطوح برای آتش بس در نوار غزه در حال انجام است.

«طارق سلمی»، سخنگوی جهاد اسلامی ساعتی پیش به «رادیو الاقصی» گفت که این تلاش ها زیرنظر و میانجی گری مصر، در بالاترین سطح در حال انجام است.

الجزیره همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت که توافق شد که مصر ساعت ۵ بعدازظهر امروز (به وقت محلی) بیانیه ای را برای آتش بس تا ساعت ۲۰ روز دوشنبه اعلام کند.

این اعلام شامل تعهد مصر برای پیگیری پرونده اسیران فلسطینی به ویژه شیخ «بسام السعدی» و «عواوده» است.

این منابع همچنین گفتند که این تفاهم ها شامل کم کردن محاصره غزه توسط اسرائیل و دادن اجازه تردد به کامیون های حامل سوخت مورد نیاز نیروگاه غزه در روز دوشنبه است.

نظرات بینندگان