arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۴۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۱

آوازخوانی خلبان آمریکایی در حین کشتن مردم افغانستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتشار فیلم جدیدی از خلبان آمریکایی که در حین پرتاب موشک به منطقه‌ای از افغانستان آواز می‌خواند، آخرین حلقه از زنجیره رسوایی‌های اخیر ارتش آمریکا در افغانستان است.
 
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری راشاتودی، جدیدترین واقعه‌ای که درباره سربازان آمریکا در افغانستان جنجال آفریده است، انتشار فیلمی از یک خلبان آمریکایی است که درست در لحظه‌ای که موشکی را به خاک افغانستان پرتاب می‌کند در حال آوازخوانی و خوش‌گذارانی است.
 
این فیلم که روی سایت liveleak قرار داده شده است، در حال حاضر به جنجال‌های دیگری درباره رفتار سربازان آمریکایی در افغانستان دامن زده است که پیش از این نیز موضوع رسوایی‌های زیادی درباره رفتار رقت‌انگیز این سربازان با افغانی‌ها بوده است.
 
این ویدئو که از کابین خلبان یک فروند بالگرد آپاچی AH64 گرفته شده است حمله هوایی به یکی از جاده‌های افغانستان را نشان می‌دهد.
 
چنانکه در این فیلم دیده می‌شود، خلبا‌ن‌ها مواضع مورد نظر را نشانه‌گیری می‌کنند و سپس یک فروند موشک «هلفایر» را به سمت آن پرتاب می‌کنند.
 
مواضع مورد نظر به صورت نقاط سفید کوچکی در وسط جاده دیده می‌شوند.
 
در زیرنویس این ویدئو در سایت LIveleak نوشته شده است: «در حالی که کشاورزان بی‌گناه در ولایت وردوک در وسط جاده در حال گشت‌زنی و کاشت دانه‌های خشخاش بودند، خلبان‌های بالگرد آپاچی به آنها رسیدند.آنها هماهنگ با نیروهای زمینی این تهدید را با یک فروند موشک آتشین یک کیلوگرمی «هلفایر» از بین بردند.»
 
«در دقیقه 1:39 این فیلم می‌توانید صدای خلبان را بشنوید که آهنگ «Bye Bye Ms. American Pie» را می‌خوانند و بعد انفجار... بقیه ماجرا تاریخ است. لذت ببرید و روز 4 جولای [روز جشن استقلال آمریکا] بر شما مبارک باشد.»
 
راشاتودی می‌نویسد البته اینکه مواضع مورد نظر که به صورت نقاط سفید دیده می‌شوند واقعاً کشاورزانی باشند که در حال کاشتن خشخاش هستند را نمی‌توان به طور مستقل مورد تأیید قرار داد.
 
در ادامه فیلم، در حالی که بازماندگان شلیک موشک مورد نظر می‌دوند تا در ساختمان‌های اطراف پناه بگیرند، خلبان‌ها حمله به نطقه مورد نظر را با شلیک‌های سبک‌تر ادامه می‌دهند؛ در بخشی از این شلیک‌ها به سمت افراد، یکی از خلبان‌ها با خونسردی به خلبان دیگر می‌گوید: You missed؛ (یعنی تیرت خطا رفت).
 
نکته دیگر در این فیلم جای دیگری از آن است که یکی از افراد در ساختمانی در اطراف پناه می گیرد؛ در اینجا خلبان مورد نظر که احتمالاً همان خلبانی است که آواز می‌خواند از دیگری می‌پرسد: I have eyes on the building. You want me to shoot the building? (یعنی حواسم به آن ساختمان هست؛ می‌خواهی ساختمان را بزنم؟)
 
خلبان دیگر به این سؤال پاسخ منفی می‌دهد.
 
مورد مذکور آخرین رسوایی از دسته رسوایی‌هایی است که نیروهای نظامی آمریکا را به تحقیق در خصوص رفتار سربازانش وادار کرده است.
 
در فیلم دیگری از همین دست که با زهم وب‌سایت Liveleak آن را منتشر کرد، سربازان آمریکایی در حال ادرار کردن روی اجساد کشته‌شدگان افغانی دیده شدند.
 
در این فیلم در حالی که سربازان این عمل شنیع و ضد انسانی را انجام می‌دهند می‌گویند: «دوست من، روز خوبی داشته باشی».
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حمید بابا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
1
3
چه رسوایی بزرگی وای وای وای وای وای
sor313
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
1
2
جالب هست.کسی برای اینجا نظر نداده!!!!ظاهرا خوانندگان آمریکایی برست هستند تا عشق ایران!!!!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
1
4
در جنگ که حلوا خیرات نمیکنند خودتونو مسخره کردید یا منه مخاطبو؟
بابا 5 علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
4
2
از آمریکایی پست تر؟
نه جدا؟
نظرات بینندگان