arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۱

جزئيات انتقال پايتخت و تنظيم ساعات اداري

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاونت حقوقي معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهوري با بيان اينكه انتقال پايتخت منتفي نشده است و در حال انجام مطالعات براي ايجاد شهرك‌ اداري الكترونيك در حاشيه تهران هستيم، گفت: تنظيم ساعات اداري با توجه به شرايط و اقليم استان به استانداري‌ها واگذار شده است.

عبدالعلي تاجي در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به اينكه آيا انتقال پايتخت از تهران منتفي شده است، اظهار كرد: اين مساله منتفي نشده است اما اين اقدام در حرف ساده و عملياتي كردن آن سخت است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه ايجاد شهرك‌ اداري و الكترونيك در حاشيه تهران در دستور كار دولت است، گفت: در حال انجام كارهاي مطالعاتي اين شهرك هستيم و دولت براي ايجاد اين شهرك مصمم است تا برخي كاركردهاي تهران را منتقل كنيم.

معاونت حقوقي معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهوري درباره كاهش ساعات اداري اظهار كرد: بنا به قانون مديريت خدمات كشوري ساعات كار كارمندان دولت 44 ساعت در هفته است و قابل كاهش نيست اما در مورد تهران اجازه داده شده كه 44 ساعت در پنج روز ساماندهي شود.

وي با اشاره به اينكه در بخشي از اين 44 ساعت نيز به روش دوركاري انجام مي‌شود، ادامه داد: با توجه به آلودگي هوا در تهران و برخي كلان‌شهرها قانوني داريم كه مربوط به مقابله وضعيت اضطرار آلودگي هوا است كه بر اساس آن مي‌توانيم محدوديت‌هايي را در ساعات اداري ايجاد كنيم.

تاجي گفت: تنظيم ساعات اداري در استان‌ها با توجه به شرايط و اقليم به استانداري‌ها واگذار شده است.

نظرات بینندگان