arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۱

فيروزآبادي: تنگه هرمز را نمي‌بنديم مگر اينكه منافعمان به خطر بيفتد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس ستادكل نيروهاي مسلح با بيان اينكه "تنگه هرمز يكي از مجاري مهم عبور انرژي در دنيا است"، اعلام كرد: ما اين شاهراه مهم را نمي‌بنديم و دچار اختلال نمي‌كنيم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سردار سرلشگر سيدحسن فيروزآبادي در حاشيه همايش بين‌المللي دكترين مهدويت، در جمع خبرنگاران درباره طرح بستن تنگه هرمز كه از سوي تعدادي از نمايندگان مجلس ارائه شده است، با بيان اينكه "نمايندگان مجلس، نمايندگان ملت هستند و هر سخن و امضاي آنها نشان‌دهنده پيام و راي ملت ايران است"، گفت: به عنوان يك فرمانده ارشد نظامي اعلام مي‌كنم كه ما «طرح بستن تنگه هرمز» را داريم چراكه يك نظامي براي هر موضوع بايد طرحي داشته باشد، ولي اين كار را نمي‌كنيم مگر اينكه منافع ما به خطر بيفتد.

وي اضافه كرد: تنگه هرمز از مهمترين شاه‌راههاي دنياست و براي دنيا اهميت دارد و ما چون با عقلانيت عمل مي‌كنيم و اين را از مكتب شيعه آموخته‌ايم، اين شاهراه را ـ كه مجاري عبور انرژي در دنيا است ـ نمي‌بنديم و دچار اختلال نمي‌كنيم، مگر اينكه منافع ما به خطر بيفتد. همانطور كه پيش از اين هم گفته بوديم، كنترل ما بر تنگه هرمز هوشمند و عاقلانه است.

هيچ كشوري را تهديد نمي‌كنيم، جز آنها كه قصد تهديد ما را داشته باشند

رييس ستادكل نيروهاي مسلح در ادامه، درباره رزمايش اخير سپاه اظهار كرد: ما هيچ كشوري را در دنيا تهديد نمي‌كنيم، جز آنها كه قصد تهديد ما را داشته باشند. رزمايش ما نيز همانطور كه اسمش پيدا بود، رزم آزمايشي بود و در آن تجهيزات، مهمات، مهندسي علمي، رزمندگان و قدرت دقت سلاح‌هاي ما آزمايش شد. ما هيچ رزمايشي را بدون طراحي عمليات انجام نمي‌دهيم.

حاكميت ملي در سوريه باقي مي‌ماند

فيروزآبادي در پايان، درباره تحولات سوريه نيز گفت: تحولات سوريه بسيار خوب پيش مي‌رود و به نظر من ملت سوريه موفق مي‌شوند، حاكميت ملي در سوريه باقي مي‌ماند، تحولات دموكراتيك و اسلامي در اين كشور توسعه خواهد يافت، سوريه همچنان خط مقدم مقاومت در برابر اسراييل خواهند ماند و مي‌دانم كه بشار اسد و مردم سوريه و مجلسي كه به تازگي توسط مردم سوريه انتخاب شده است، اين مساله را درك مي‌كنند.
نظرات بینندگان