arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۰ مرداد ۱۴۰۱؛ از ادعای آغاز آموزش نیرو‌های روسیه برای استفاده از پهپاد‌های ایران تا پیام تهران به واشنگتن درباره برجام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مرگ تلخ یک بوکسور در اردوی تیم ملی
محمد امین روستایی بوکسور ملی پوش استان همدان در حین برگزاری اردوی تیم ملی جوانان در سنندج درگذشت؛ وی پس از پایان تمرینات تیم ملی از هوش رفت که بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد و پس از دو روز بستری در بیمارستان و عمل جراحی شب گذشته فوت کرد. حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان همدان تصریح کرد: مسئولیت این حادثه ناگوار و تلخ برعهده فدراسیون بوکس است.

یک ایرانی به تلاش برای ترور جان بولتون متهم شد
وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که "شهرام پورصفی"، شهروند ایرانی ۴۵ ساله قصد داشته تا برای تلافی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۲، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ را ترور کند.

شریعتمداری: مذاکرات وین تاکنون بی‌نتیجه مانده
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی از بی نتیجه ماندن مذاکرات وین خبر داد. او نوشت: «برخلاف آنچه مقامات و رسانه‌های غربی اعلام می‌کنند و در داخل کشور توسط شماری از مدعیان اصلاحات و اعضای دولت قبلی تکرار می‌شود، تا‌کنون مذاکرات وین به هیچ نتیجه‌ای که تضمین‌کننده منافع ملی کشورمان و مخصوصاً تامین‌کننده انتفاع اقتصادی ایران باشد، نرسیده است و مذاکرات درباره چهار محور اصلی، کماکان بی‌نتیجه مانده است.»

تولید مشترک ماهواره خیام با روسیه
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات با بیان اینکه خط تولید مشترک ماهواره خیام را با روسیه راه اندازی خواهیم کرد گفت: نسخه دوم، سوم و چهارم این ماهواره را به شکل مشترک خواهیم ساخت.

تکذیب درگیری مرزی با طالبان در مرز تایباد
طباطبایی، معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هیچگونه درگیری مرزی در خراسان رضوی با نیروهای طالبان در مرز افغانستان رخ نداده است.پیشتر خبرگزاری‌ دولتی برنا با انتشار خبر درگیری مرزی بین نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی و نیروهای مرزبانی دولت موقت طالبان، مدعی شده بود در این درگیری یک سرباز وظیفه شهید و یک سرباز دیگر زخمی شده است.

ابتهاج: پیکرم را زیر درخت ارغوانم به خاک بسپارید
دبیر اسبق جشنواره شعر فجر از وصیت هوشنگ ابتهاج درباره محل دفنش خبر داد. وی گفت: مرحوم هوشنگ ابتهاج (سایه) این اواخر می‌گفت: دلم می‌خواهد کنار درخت ارغوانم دفن شوم. او اواخر عمر به نزدیکانش و دخترش یلدا بارها گفته بود مایل است در ایران و در کنار درخت ارغوان به خاک سپرده شود.

ادعای آغاز آموزش نیرو‌های روسیه برای استفاده از پهپاد‌های ایران
شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده است که آموزش نیروهای روسیه برای استفاده از پهپادهای رزمی ایرانی از چند هفته پیش در ایران آغاز شده است.

اظهارات وزیر ارشاد درباره امکان اکران دو فیلم «نوید محمدزاده»
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا با وجود ممنوع الکار بودن نوید محمدزاده، دو فیلم مرتبط با این بازیگر اکران می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: تلاش ما این بوده که محرومیت‌های احتمالی بازیگران به اکران و نمایش یک فیلم ضربه و لطمه‌ای نزند از این رو به همکاران سینمایی هم این توصیه را کرده‌ و خواهم کرد.

تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان را پذیرفت
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت مستمری بازنشستگان گفت: با تاکید رئیس جمهور اختیارات هیئت وزیران به وزرای عضو هیئت امنای تامین اجتماعی تفویض شده است که این وزرا بر اساس اختیارات خود در چارچوب پایداری منابع و منابع سازمان تامین اجتماعی نسبت به مستمری سایر سطوح بازنشستگان، اصلاح را پذیرفتند.

پیام ایران به امریکا درباره برجام
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، با اشاره به مذاکرات اخیر وین برای احیای برجام گفت: ما پیام خود را از طریق اروپایی ها به امریکا منتقل کرده ایم. امیدواریم طرف امریکایی با نگاه واقع بینانه و عملگرایانه و پذیرش خواسته های برحق و قانونی جمهوری اسلامی ایران، زمینه برای توافق پیرامون متن نهایی را فراهم آورد.

اظهارات استاندار تهران درباره ارتباط کافه‌های اطراف دانشگاه‌ها بیگانگان
منصوری استاندار تهران گفت: در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گزارشی نیز از اماکنی که در شهر تهران ساختارشکنی می‌کنند همچون برخی کافه‌ها و رستوران‌ها که با اهدافی خاص در اطراف دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند و ارتباط آن‌ها با ساختار‌های بیگانه رصد شده، ارائه شد که برای ساماندهی آن‌ها به زودی طرحی عملیاتی اجرایی خواهد شد.

 

نظرات بینندگان