arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

دری نجف‌آبادی: نفت داریم اما هشت مان ، گروی نه مان است / وضعیت بهره‌وری کشور فاجعه است

قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مدیریت صنایع استان مثل هپکو و آذرآب به دست افراد ناشایست سپرده شده به این روز سیاه نشسته‌ایم، ۵ سال به خاطر هپکو و آذرآب گریه می‌کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم : نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مدیریت صنایع استان مثل هپکو و آذرآب به دست افراد ناشایست سپرده شده به این روز سیاه نشسته‌ایم، ۵ سال به خاطر هپکو و آذرآب گریه می‌کنم.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در نشست روسا و دبیران کارگروه‌های تخصصی دفتر ارتباطات مردمی محمد حسن آصفری با اشاره به ایجاد پارلمان استانی برای کمک به پارلمان ملی اظهار داشت: باید بین پارلمان استانی و ملی رابطه دوجانبه و متقابلی برقرار شود چراکه بسیار مهم است ارتباط دوسویه بین استان‌ها و مرکز و بین مرکز استان‌ها با جدیت، کارشناسی شده، آگاهانه ایجاد و با عدد و رقم و قابل درک باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری مکرر بر مسائل بودجه و اصلاح بودجه تاکید داشته و دارند چراکه خیر و شر ما به بودجه مربوط است اگر بودجه درست باشد شرایط حکیمانه‌تر و در غیر این صورت تورم و مشکلات دیگری در پیش داریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: توازن و تعادلی در بودجه، درآمد و هزینه‌های ما وجود ندارد و هزینه‌ها نسبت به درآمدها جوابگو نیست فاصله‌های زیادی بین هزینه‌های دولت و درآمدهای دولت وجود دارد که از جیب مردم هزینه می‌شود.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: میانگین بازنشستگی ما ۲۵ الی ۳۰ سال است در حالی که در برخی از کشورها ۶۵ سال است بنابراین رادمان کاری و بهره‌وری مهم است یکی از سیاست‌های ما در برنامه دوم افزایش بهره‌وری است.

وی اضافه کرد: وضعیت بهره‌وری کشور فاجعه است، متاسفانه در طول این ۳۰ الی ۴۰ سال هیچگونه تحولی ایجاد نشده است، در همه برنامه‌ها رشد اقتصادی ۸ درصد بیان شده و برای رشد اقتصادی ۸ درصدی سیاست‌گذاری هم شده است که حداقل ۲.۵ درصد آن مربوط به بهره‌وری است اما افسوس که یک صدم درصد به بهره‌وری اضافه نشده است.

امام جمعه اراک بیان کرد: این همه نظام آموزشی وجود دارد ولی بهره‌وری نظام آموزشی وجود ندارد بنابراین بودجه کشور بیمار است و باید همه کمک کنند تا بودجه ما بودجه متوازنی شود.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: ما منابع را هدر می‌دهیم در بهره‌وری استان یک شاخص و الگو در نظر گرفته شود روند چراکه قابل قبولی وجود ندارد بنابراین باید هشدار داده شود و هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: بهره‌وری نیروی انسانی بسیار با اهمیت است در صورتی که بهره‌وری نیروی انسانی بسیار پایین است، باید بحث بهره‌وری و مدیریت منابع مانند مواد غذایی، خاک، آب، انرژی، برق و غیره جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: هزینه‌ها و بودجه با یکدیگر باید معقول، متعادل و متوزان باشد و بهره‌وری افزایش یابد در بهره‌وری، منابع و مصارف دقت شود، نقدینگی بیش از ۴ هزار هزار میلیارد تومان تشدید نشود و روند رشد مقداری محدودتر شود.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: نفت به عنوان سرمایه ملی و اسلامی باید کشور را متحول می‌کرد در صورتی که هشتمان گروی نهمان است، به جهت اینکه مدیریت صنایع استان مثل هپکو و آذرآب به دست افراد ناشایست سپرده شده به این روز سیاه نشسته‌ایم، ۵ سال به خاطر هپکو و آذرآب گریه می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی ظرفیت بسیار خوبی دارد بنابراین نیاز است با کمک و همگرایی همه استان را گلستان و آباد کنیم، سهم استان مرکزی در تولید ناخالص ملی، در توسعه همه جانبه، عدالت همه جانبه در رفاه عمومی به عنوان الگویی برای کشور باشد.

نظرات بینندگان