arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

علوم پزشکی همدان: اسهال عفونی علت بستری اهالی روستایی در اسدآباد بود؛ ربطی به شربت نذری ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تکذیب برخی شایعات منتشره در فضای مجازی با عنوان مسمومیت ناشی از شربت نذری بیان کرد: علت بیماری و بستری کودکان و برخی از بزرگسالان روستای چنار علیای اسدآباد عامل میکروبی اسهال عفونی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: عامل میکروبی اسهال عفونی علت ابتلای اهالی روستای چنارعلیای اسدآباد بود.

محمد مهدی مجذوبی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اظهار کرد: عامل میکروبی اسهال عفونی علت ابتلای اهالی روستای چنارعلیای اسدآباد بود.

وی با تکذیب برخی شایعات منتشره در فضای مجازی با عنوان مسمومیت ناشی از شربت نذری بیان کرد: علت بیماری و بستری کودکان و برخی از بزرگسالان روستای چنار علیای اسدآباد عامل میکروبی اسهال عفونی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با تاکید به اینکه در مجموع ۲۶۰ بیمار به صورت سرپایی برای درمان این بیماری به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند افزود: از این تعداد ۵۵ نفر در بیمارستان‌های اسدآباد و بعثت بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۹ نفر از این افراد بزرگسال و مابقی در گروه سنی اطفال و کودکان بودند گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیمار بدحال نداریم و این بیماری کنترل شده است.

مجذوبی خاطرنشان کرد: بررسی مواد غذایی، آب آشامیدنی و نتایج آزمایش‌های بیماران به این نتیجه منجر شد که بیماری از نوع اسهال عفونی بوده و عامل دیگری جز عامل میکروبی در این همه‌گیری محدود دخیل نبوده است.

وی با بیان اینکه عدم رعایت بهداشت فردی علت بروز این اسهال عفونی بوده است عنوان کرد: لازم است کودکان و بزرگسالان برای ممانعت از شیوع این همه گیری به بهداشت فردی توجه بیشتری داشته باشند.

نظرات بینندگان