arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۱ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

استقلال ۰ - سپاهان ۲ / آبی‌ها با شکست در خانه فصل را آغاز کردند

تیم‌های استقلال و سپاهان در نخستین دیدار خود در فصل بیست‌و‌دوم لیگ برتر فوتبال، از ساعت 19:05 امروز (جمعه 21 مرداد) در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با پیروزی 2 بر صفر سپاهان به پایان رسید. یاسین سلمانی در دقیقه 53 و رامین رضاییان در دقیقه 57 برای زردپوشان اصفهانی گلزنی کردند تا مورایس برنده جدال پرتغالی‌ها در هفته اول لیگ برتر باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال، بیست‌ودومین دوره این رقابت‌ها را با سرمربیگری ریکاردو ساپینتوی پرتغالی با شکست آغاز کرد.

تیم‌های استقلال و سپاهان در نخستین دیدار خود در فصل بیست‌و‌دوم لیگ برتر فوتبال، از ساعت 19:05 امروز (جمعه 21 مرداد) در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با پیروزی 2 بر صفر سپاهان به پایان رسید. یاسین سلمانی در دقیقه 53 و رامین رضاییان در دقیقه 57 برای زردپوشان اصفهانی گلزنی کردند تا مورایس برنده جدال پرتغالی‌ها در هفته اول لیگ برتر باشد.

استقلال که با هدایت فرهاد مجیدی در 30 دیدار فصل قبل رکورد شکست‌ناپذیری در طول یک فصل را به نام خود ثبت کرده بود، در اولین بازی فصل بیست‌و‌دوم شکست خورد. آخرین شکست استقلالی‌ها 379 روز قبل و در دیدار هفته پایانی لیگ بیستم مقابل همین سپاهان و در تهران رقم خورده بود.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا (62-امیرعلی صادقی)، جعفر سلمانی، عارف غلامی، رضا میرزایی (62-پیمان بابایی)، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، سجاد شهباززاده (62-ارسلان مطهری) و کوین یامگا.

ترکیب سپاهان: رشید مظاهری، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، امید نورافکن (84-میلاد زکی‌پور)، رامین رضاییان، مسعود ریگی، محمد کریمی، یاسین سلمانی (84-نیلسون جونیور)، فرشاد احمدزاده (73-محمدرضا حسینی)، محمد علی‌نژاد و شهریار مغانلو.

داور: بیژن حیدری

نیمه اول

دقیقه 6: بی‌احتیاطی رامین رضاییان و خطای کف‌پای این بازیکن روی استقلالی‌ها کارت زرد را برای وی به همراه داشت.

دقیقه 28 : سانتر ارسالی بازیکنان استقلال در محوطه جریمه سپاهان به مدافع تیم اصفهانی برخورد کرد که در این صحنه ساپینتو و بازیکنان استقلال اعتقاد به پنالتی داشتند.

دقیقه 35: ارسال تند و تیز یامگا به شکلی خطرناک از مقابل دروازه سپاهان عبور کرد و در ادامه نیز ضربه جلالی را مدافعان دور کردند.

دقیقه 45: ضربه ایستگاهی به سود سپاهان را امید نورافکن با شوتی محکم راهی دروازه استقلال کرد که سید حسین حسینی با یک واکنش این توپ را برگشت داد. توپ برگشتی در موقعیتی بسیار خوب زیر پای فرشاد احمدزاده قرار گرفت اما ضربه این بازیکن از روی خط شش قدم را باز هم حسینی با عکس‌العملی عالی راهی کرنر کرد.

نیمه دوم

دقیقه 45: محمد علی‌نژاد دیگر اخطاری این بازی از تیم سپاهان بود.

دقیقه 53: حمله تند و تیز سپاهانی‌ها از جناح راست توسط علی‌نژاد، زردپوشان اصفهانی را به اولین گل بازی را رساند. علی‌نژاد با یک فرار دیدنی وارد محوطه جریمه استقلال شد و با یک پاس کات‌بک توپ را حوالی نقطه پنالتی به یاسین سلمانی رساند که ضربه بغل پا و دقیق این بازیکن وارد دروازه سیدحسین حسینی شد.

دقیقه 54: سپاهانی‌ها بعد از گل زده بازهم روی یک ضد حمله خطرناک‌ ظاهر شدند اما این‌بار روزبه چشمی با یک تکل توپ را از مقابل مغانلو دور کرد.

دقیقه 57: بازیکنان سپاهان دست‌ بردار نبودند و بار دیگر با یک ضد حمله سریع توسط رامین رضاییان به گل دوم خود رسیدند. شوت رضاییان از داخل محوطه جریمه پس از برخورد به پای روزبه‌ چشمی تغییر جهت داد و به گل دوم زردپوشان اصفهانی تبدیل شد.

دقیقه 64: پرتاب اوت بلند بازیکنان استقلال می‌رفت تا یک موقعیت خطرناک را خلق کند که رشید مظاهری به خوبی توپ را از مقابل ارسلان مطهری دور کرد.

دقیقه 72: شوت فنی ریگی از پشت محوطه جریمه به شکلی بسیار خطرناک از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 85: صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه سپاهان صدای استقلالی‌ها را درآورد. در این صحنه مدافع سپاهان آرمان رمضانی را شارژ کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 90: تعلل سپاهانی‌ها ضد حمله خطرناک این تیم را هدر داد و ضربه فنی حسینی در این صحنه نیز از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 1+90: محمد کریمی از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

نظرات بینندگان