arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

نماینده مجلس: برخی دستاوردهای انقلاب در نیم قرن گذشته شبیه معجزه است

نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: دستاوردهای جمهوری اسلامی در نیم قرن گذشته قابل احصاء و شمارش نیست و برخی از آنها شبیه معجزه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: دستاوردهای جمهوری اسلامی در نیم قرن گذشته قابل احصاء و شمارش نیست و برخی از آنها شبیه معجزه است.

 حجت الاسلام حسین جلالی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از سفر اخیر رئیس جمهور و هیات دولت به استان کرمان، گفت: امیدواریم این سفر منشأ خیر و برکت برای استان باشد.

وی افزود: خدا را شاکریم که ۴۴ سالگی انقلاب را سپری کردیم و عمر جمهوری اسلامی به ۵۰ سالگی خود نزدیک می شود. دستاوردهای جمهوری اسلامی در این نیم قرن قابل احصاء و شمارش نیست. برخی از آن دستاوردها شبیه معجزه و برای خودمان هم ناشناخته است.

نماینده مردم به اعترافات دشمنان در خصوص کشور مقتدر ایران اسلامی اشاره و بیان کرد: امروز گفتمان مقاومت بخش عظیمی از نقشه جهان را منطقه سبز متعلق به خود کرده است. همانطور که ولی امر مسلمین جهان فرمودند نظم نوین جهانی حاکم بر جهان در حال فروپاشی است و نظم جدید جهانی با محوریت ایران اسلامی در حال شکل گیری است. به صدا درآمدن صدای طبل جنگ در اروپا و خوردن بوی باروت به دماغ غربی ها و تنش چین و آمریکا بر سر تایوان گواه مهمی در شکل گیری نظم جدید جهانی است.

جلالی در ادامه تصریح کرد: امروز کشورهای بسیاری چشم به ایران اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر، ظلم ستیز، عدالت گستر و پناه محرومان و مستضعفان جهان دوخته اند و نقشه جدید جهان در حال شکل گیری است که در آن خبری از رژیم غاصب کودک کش اسرائیل نیست و آمریکا دیگر کلانتر و کدخدای دنیا نخواهد بود.

وی افزود: امروز رئیس جمهور با دیپلماسی فعال در تراز شکل گیری نظم جدید جهانی عمل می کند. مجلس باید قدرشناس چنین دولتی باشد. آنان که خط و نشان می کشیدند که آقای رئیسی به علت خالی بودن خزانه و کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی قدرت اداره یک روز کشور را ندارد، اما خداوند به او کمک کرد. آقای رئیسی تنها دولتی است که بدون استقراض از بانک مرکزی و بودجه بدون کسری به چاپ اسکناس، بدون پشتوانه کشور را اداره کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم یادآور شد: در ۱۵ سال گذشته دولت های قبلی ترک فعل های زیادی داشتند که این ترک فعل ها از رتبه بندی معلمان، بیمه همگانی، همسان سازی حقوق، ایجاد اشتغال، حذف دلار از معاملات جهانی، تورم و نقدینگی است که آقای رئیسی بنا بر انجام آنها دارد و اصلاحات اقتصادی یکی از آنها است. اگر طرح اصلاح اقتصادی آغاز نشده بود کشور با کمبود کالای اساسی مواجه بود. مجلس باید قدردان و شکرگزار چنین دولتی باشد و نباید با نطق های آتشین و احساسی یاس و ناامیدی به جامعه تزریق کنید. سیاه نمایی در نطق های مجلس ظلم به نظام و ملت است، نباید پشت دولت را خالی کرد و با حرکات نمایشی و پوپولیستی دل مردم را خالی کرد.

جلالی با بیان اینکه هنوز عمر دولت یکساله نشده که به جای تعامل، تقابل و چنگ اندازی به دولت شروع شده است، گفت: هر روز کشاندن وزرا به کمیسیون ها و فراکسیون ها، سوال و استیضاح معنایی ندارد، چرا با این کارها فرصت خدمت از دولت گرفته می شود؟ متاسفانه مجلس آنچنان که باید در تراز نظام حرکت کند، عمل نمی کند.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای قالیباف، علیرغم قانون مجلس در حقوق تنظیم مقررات فضای مجازی چرا به آن عمل نمی کنید و سکوت اختیار کرده اید؟ ما خواهان عمل به مفاد آیین نامه مجلس هستیم.

نماینده مردم رفسنجان در پایان در خصوص سیل رفسنجان و انار تاکید کرد: امیدواریم دولت هر چه زودتر اعتبار سیل زدگی و سرمازدگی را ابلاغ نماید.

نظرات بینندگان