arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

والیبال زنان فینالیست مسابقات کشورهای اسلامی شد / کسب اولین مدال بعد از انقلاب

تیم ملی والیبال بانوان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی فینالیست شد تا اولین مدال بعد از انقلاب در انتظار ملی‌پوشان باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال زنان و مردان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (یکشنبه 23 مرداد) با چهار دیدار پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار خود در این مرحله به مصاف جمهوری آذربایجان رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و به عنوان فینالیست نخست این بازی‌ها معرفی شد.

شاگردان الساندرا کمپدلی که در ست دوم این دیدار 25 بر 18 مغلوب جمهوری آذربایجان شدند، در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 16 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند تا مدال نقره و نایب قهرمانی این تیم قطعی شود و فردا (دوشنبه 24 مرداد) برای مقام قهرمانی به میدان بروند.

آخرین مدال تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات رسمی در بازی‌های آسیایی سال 1966 به رنگ برنز به دست آمد تا طلسم 56 ساله این تیم برای کسب مدال با صعود به دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شکسته شود و شاگردان کمپدلی به نخستین مقام این تیم بعد از انقلاب دست یافتند.

از سوی دیگر با صعود تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مدال نقره این تیم قطعی شد که نخستین نایب قهرمانی تاریخ والیبال زنان ایران محسوب می‌شود.

تیم‌های ترکیه و کامرون در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال زنان به مصاف هم خواهند رفت تا برنده این مسابقه حریف تیم ملی زنان در دیدار نهایی شود.

تیم ملی ب والیبال ایران نیز از ساعت 14 و 30 دقیقه در دیدار مرحله نیمه‌نهایی گروه مردان به مصاف جمهوری آذربایجان خواهد رفت.

نظرات بینندگان