arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

اقامه دعوی جریان صدر علیه رؤسای سه قوه عراق

اسنادی امروز یکشنبه منتشر شده است که نشان می‌دهد دبیر کل جزیان صدر عراق علیه رؤسای سه قوه این کشور اقامه دعوی کرده است. پایگاه خبری «بغداد الیوم» ضمن انتشار این اسناد، گزارش داد، نصار الربیعی دبیر کل فراکسیون صدر، در این دعوی، خواستار انحلال دوره کنونی پارلمان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: اسنادی امروز یکشنبه منتشر شده است که نشان می‌دهد دبیر کل جزیان صدر عراق علیه رؤسای سه قوه این کشور اقامه دعوی کرده است.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» ضمن انتشار این اسناد، گزارش داد، نصار الربیعی دبیر کل فراکسیون صدر، در این دعوی، خواستار انحلال دوره کنونی پارلمان شده است.

وی همچنین در این شکایت مدعی شد که رئیس جمهور باید بر اساس ماده ۶۴ قانون اساسی عراق، زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را تعیین کند.

این در حالی است که «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، چهارشنبه گذشته از شورای عالی قضایی عراق خواست که پارلمان عراق را حداکثر تا پایان هفته آینده منحل اعلام کند.

در واکنش به این درخواست شورای عالی قضایی عراق امروز از جلسه‌ای درباره بررسی وضعیت سیاسی بغداد و رسیدگی به درخواست رهبر جریان صدر خبر داد و اعلام کرد که این نهاد صلاحیت انحلال پارلمان را ندارد.

شورای عالی قضایی همچنین از همه احزاب خواست که قوه قضائیه را وارد خصومت‌ها و رقابت‌های سیاسی خود نکنند

نظرات بینندگان