arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

معاون پارلمانی رئیس جمهور: قرار نیست هر چه مذاکره‌کنندگان تحمیل کنند قبول کنیم چرا که از موضع قوت و قدرت مذاکره می‌کنیم

حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با دنیا رابطه، گفت و گو و مذاکره می‌کنیم اما زیر باز ظلم نمی‌رویم و تن به ذلت نمی‌دهیم، قرار نیست هر چه مذاکره‌کنندگان تحمیل کنند قبول کنیم چرا که از موضع قوت، قدرت و در نظر گرفتن منافع اقتصادی مردم مذاکره می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهید رضا طاهرخانی از شهدای رسانه استان قزوین که در شهرستان تاکستان برگزار شد، خبرنگاران را حقیقت‌نگار، واقع‌نگار و مایه روشنگری مردم و انجام نقد از سوی آنان را لازم ذکر و خاطرنشان کرد: اگر انتقاد از مسئولان از روی خیرخواهی و مشفقانه باشد و برای اغراض و اهداف مختلف نباشد نوعی امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود چرا که هدف، به نوعی اصلاح جامعه و تشویق مسئولان برای انجام وظایف خود به نحو احسن است.

وی افزود: استان قزوین و شهرستان تاکستان افتخارات فراوانی دارند که با توجه به نزدیکی به هفته دولت باید به وجود شهید والامقام شهید رجایی اشاره کرد که اهل استان قزوین بود و با روحیه انقلابی‌گری و تعهد، معلم همگان شد و با افتخار اعلام می‌کرد که مقلد امام راحل است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: عده‌‎ای با تکبر و غرور در برابر امام می‌ایستادند اما شهید رجایی متواضعانه و فروتنانه به مقلد امام بودن افتخار می‌کرد و با مظلومیت به شهادت رسید.

حسینی با اشاره به ویژگی‌های شهید لشگری آزاده ای که 18سال در اسارت زندان‌های رژیم بعث عراق بود، گفت: شهدا مردان مردی هستند که روحیه استقامت و پایداری داشتند و سالهای سال اسارت را تحمل کردند که نباید فراموش شان کنیم و در دنیای روزمرگی‌ها غرق شویم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم سربلند و باعزت باشیم باید روحیه فداکاری را همواره تقویت کنیم و در عرصه‌های مختلف همچون زمان شیوع کرونا که عده‌ای جان خود را داوطلبانه و بسیجی‎‌وار به مخاطره انداختند تا جان دیگران نجات یابد، مدافع کشور باشیم.

اصلاح یارانه ها به نفع مردم است 

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: دولت سیزدهم با آبروی خود موضوع اصلاح یارانه ها را اجرایی کرد، حداقل 30 سال بود که این موضوع بر زمین مانده بود و دولت‌های مختلف حاضر نشدند آن را اجرا کنند اما این دولت پذیرفت و از آبروی خود مایه گذاشت تا تغییراتی به نفع مردم ایجاد شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت سیزدهم در شرایط سختی دولت قبلی را تحویل گرفت؛ به ما اذعان می‌شد چگونه می‌خواهید نفت را بفروشید، چگونه می‌خواهید کشور را اداره کنید و با کرونا چکار می‌خواهید انجام دهید و واکسن را چگونه می‌خواهید تامین کنید، چگونه می‌خواهید با کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنید؟

وی افزود: با این وجود دولت پس از روی کار آمدن گام‌های بلندی دراین زمینه‌ها برداشت و توانست اوضاع را تا حدی به پیش ببرد و اقدامات خوبی به منصه ظهور برساند گرچه ضعف‌ها و کاستی‌هایی داریم و منزه نیستیم. 

حسینی تصریح کرد: مردم طی این سالها گلایه‌هایی داشتند که یکی از دلایلی این امر، وجود مسئولانی بود که اهل ریخت و پاش و حقوق‌های نجومی و اهل تجملات و تشریفات، برخی هم اهل سوءاستفاده از موقعیت خود و اهل اختلاس بودند، این موضوع به سرمایه اجتماعی آسیب زد و بر این اساس نیز دولت در تلاش است به وضعیت مردم بهبود ببخشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: دولت در صحنه‌های مختلف در کنار مردم است و در بلایای طبیعی رخ داده در استان‌های مختلف همواره کنار مردم بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: دولت با سفر به 31 استان با کمترین هزینه و بیشترین تاثیر، با جدییت اولویت‌ها و کمبودها را احصا و مشکلات را پیگیری کرده که تاکنون برخی مشکلات در حال رفع شدن هستند.

حسینی اضافه کرد: ادعا نمی‌کنیم مشکلات کشور را حل کرده‌ایم اما باید گفت که گشایش‌های فراوانی حاصل شده و صادرات رونق یافته و طبق آمار و گزارش اخیر گمرک 213 درصد صادرات رشد داشته و دو برابر شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم در یک سال خدمت خود توانسته تورم بی‌سابقه را کنترل کند و تحریم‌ها را دور بزند و فروش نفت را به نحو احسن انجام دهد این در حالی است که ماهانه 12 هزار میلیارد تومان دولت بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کند و امسال هم باید پرداخت کند گرچه بدهی صندوق‌های مختلف هم باید توسط دولت پرداخت شود تا ورشکسته نشوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: در سال گذشته حداقل 20 درصد بودجه کشور خرج هزینه‌های عمرانی شد و پروژه‌های بالای 90 درصد داشتیم که در طی هشت سال قبل، اصلا دست نخورده‌ بودند و تکمیل نشده بودند که دولت برای اتمام آنها اهتمام دارد.

حسینی با اشاره به جنگ اوکراین و ایجاد بحران و تاثیر در دنیا افزود: با جلساتی که دولت برگزار کرد خرید گندم گران‌تر از سال‌های قبل انجام شد و حدود 7 میلیون تن گندم خریداری شده که در صورت نیاز، باز هم تامین می‌شود و در خصوص کالاهای اساسی هم مشکلی نداریم گرچه گرانی است و دولت تلاش می‌کند و همت خود را به کار بسته که این گرانی را کنترل کند.

وی ادامه داد: دولت در تلاش است مشکلات کاهش یابد و رنج مردم را می‌داند و با روحیه مردمی و اخلاص در حال خدمتگزاری به مردم است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با دنیا رابطه، گفت و گو و مذاکره می‌کنیم اما زیر باز ظلم نمی‌رویم و تن به ذلت نمی‌دهیم، قرار نیست هر چه مذاکره‌کنندگان تحمیل کنند قبول کنیم چرا که از موضع قوت و قدرت و در نظر گرفتن منافع اقتصادی مردم مذاکره می‌کنیم. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: اینکه به سرعت در مذاکره به توافق نرسیدیم دلیلش این است که می خواستند شرایط خود را بر ما تحمیل کنند و هیچ تضمینی هم ندهند و تحریم‌ها باقی بماند در حالی که هر توافقی را که نتیجه و عایدی برای مردم ندارد را امضا نمی‌کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: ما هم می‌توانیم پول پاشی کنیم و درآمدها را بین مردم تقسیم کنیم اما چه کسی پاسخگوی شغل، تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری خواهد بود. 

وی در پایان بیان کرد: با توجه به خدمت نیروهای انقلابی در سه قوه، کوتاهی و ایجاد چالش و اختلاف پذیرفته نیست و همه در کنار هم و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری باید به مردم خدمت کنیم.

نظرات بینندگان