arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۱

سگ ۴۱ زائر ایرانی را در عراق گاز گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرده است که در سال گذشته خورشیدی در عراق ۴۱ زائر ایرانی را سگ گاز گرفته و آنها برای درمان به مراکز پزشکی این سازمان مراجعه کرده اند.

ماشاالله رضایی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با ارائه گزارشی از وضعیت پزشکی زائران ایرانی در عراق گفته است که در سال گذشته" ۵۴ زائر ایرانی در عراق جان خود را از دست داده اند."

به گفته آقای رضائی، در این مدت ۴۰۰ هزار زائر ایرانی به مراکز این سازمان در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین مراجعه کرده اند.

پیش از این خبرگزاری ایرنا به نقل از یک مقام سازمان حج و زیارت گزارش داده بود که اعزام زائران ایرانی به اماکن مذهبی عراق از ۲۵ تیرماه تا ۱۵ مرداد سال جاری ممنوع می شود.

وی علت این تصمیم را استقبال اندک زائران ایرانی برای سفر به عراق در ماه رمضان اعلام کرد و افزود که با ممنوعیت سفر زائران، گروه های پزشکی که پانزده درمانگاه در اماکن زیارتی عراق دارند هم تا زمان از سرگیری اعزام زائران به ایران باز می گردند.

این مقام سازمان حج و زیارت گفته بود که هر ساله بیش از یک میلیون و دویست هزار زائر ایرانی از طریق مرز زمینی و هوایی به عراق اعزام می شوند.

نظرات بینندگان