arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

حسینی، نماینده مجلس: از لایحه تفکیک وزارت صمت خبری نیست/ با گذشت ۲ ماه برای معرفی وزیر کار اقدامی صورت نگرفته

سید کریم حسینی نماینده اهواز گفت: دولت دو ماه مهلت گرفت که الان بخش زیادی از این دو ماه سپری شده اما هنوز خبری از لایحه دولت برای تفکیک وزارت صمت به دو وزارتخانه جدید نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: نماینده اهواز گفت: دولت دو ماه مهلت گرفت که الان بخش زیادی از این دو ماه سپری شده اما هنوز خبری از لایحه دولت برای تفکیک وزارت صمت به دو وزارتخانه جدید نیست.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درخصوص نزدیک شدن به پایان مهلت دو ماهه مجلس به دولت در بحث تفکیک وزارت صمت، گفت: این که برای انجام این کار دیر شده، بله دیر شده است. دولت دو ماه مهلت گرفت که الان بخش زیادی از این دو ماه سپری شده اما هنوز خبری از لایحه دولت برای تفکیک وزارت صمت به دو وزارتخانه جدید نیست. هرچه زمان سپری شود باعث ضرر است و عقلا می‌گویند که باید جلوی ضرر را گرفت.

وی در پاسخ به اینکه ارائه لایحه و معرفی وزرا می‌تواند همزمان انجام شود یا خیر؟، عنوان کرد: دولت باید ابتدا لایحه تفکیک وزارت صمت به ۲ وزارتخانه را به مجلس ارسال کند و این لایحه در مجلس بررسی شده و در خصوص آن رای‌گیری شود و بعد اگر این لایحه مصوب شد، سپس نسبت به معرفی دو وزیر جدید اقدام کند به این خاطر که از هم اکنون مشخص نیست که این لایحه رای بیاورد یا نه.

نماینده مردم اهواز در رابطه با احتمال بررسی مصوبه گذشته مجلس در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی از صمت اظهار داشت: هیچ صحبتی در کمیسیون برای بررسی آن مصوبه که با ایراد شورای نگهبان مطرح شده بود مطرح نشده است و قرار است که دولت براساس نظری که دارد، لایحه بیاورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: متاسفانه دو ماه از استعفای وزیر کار و رفاه اجتماعی سپری شده اما هنوز درخصوص معرفی وزیر جایگزین به مجلس اقدامی صورت نگرفته، این در حالی است که این وزارتخانه تقریباً بزرگترین وزارتخانه دولت است و جمعیت بسیار زیادی از جامعه را تحت پوشش خود دارد و مسائل مهمی همچون کار و بازنشستگان جزو ماموریت‌های این وزارتخانه هستند.

وی افزود: متأسفانه اقدامی در این راستا صورت نگرفته و باز هم این ضرر است که هم به وزارتخانه هم عملکرد این دستگاه وارد می‌شود. معارفه زودتر وزیر یک مطالبه است و نمایندگان بارها این را اعلام کرده‌اند. همینطور کمیسیون اجتماعی هم به عنوان کمیسیون تخصصی این وزارتخانه اعلام کرده که هرچه سریع‌تر وزیر معرفی شود.

حسینی در رابطه با اثرات عدم معرفی وزیر در ماه‌هایی که کشور درگیر جراحی اقتصادی است و تاثیر آن بر موضوع آماده شدن کالابرگ الکترونیک، گفت: بله قطعاً وقتی ثبات مدیریتی وجود نداشته باشد، می‌تواند عملکرد و خروجی فعالیت آن دستگاه را تحت تأثیر خود قرار دهد.

نظرات بینندگان