arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۱

راه‌اندازی اولین "اردوگاه کار سخت" ویژه قاچاقیان در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران از راه‌اندازی "اردوگاه کار سخت" برای قاچاقیان خبر داد. آزمایش الکل و مخواد مخدر نیز طرح دیگری است که بنا بر اعلام فرمانده پلیس راه ایران آغاز خواهد شد.

به گزارش «انتخاب» ؛ علی علی‌اکبریان، مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران روز شنبه (۷ ژوئیه/ ۱۷ تیر) در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از راه‌اندازی "اردوگاه‌های کار سخت" ویژه‌ی قاچاقیان خبر داد. ستاد مبارزه با مواد مخدر در آبان ۱۳۹۰ از طرح راه‌اندازی اردوگاه‌هایی با این عنوان خبر داده بود.

به گفته‌ی علی‌اکبریان، «برای مصرف‌کنندگان مراکزی جهت درمان و کاهش آسیب‌های معتادان پیش‌بینی و ساخته خواهد شد. برای قاچاقیان مراکز ویژه کار سخت و اجباری راه‌اندازی خواهد شد که اولین مرکز تا آخر سال جاری افتتاح خواهد شد.»

این مقام مسئول در مبارزه با مواد مخدر به محل اردوگاه یادشده اشاره نکرده و توضیحات بیشتری درباره‌ی جزئیات "کار سخت" در این اردوگاه نداده است.

پیش از این محمدباقر ذوالقدر، معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه اعلام کرده بود که تنها در سال ۱۳۹۰ بیش از ۳۰۰ هزار پرونده مربوط به مواد مخدر در ایران تشکیل شده است.

معاون قوه قضائیه با اعلام این‌که این آمار نسبت به سال پیش از آن افزایشی ۹ درصدی داشته است، اضافه کرده بود که بین ۶۵ تا ۷۰ درصد زندانیان در ایران به شکل "مستقیم و غیرمستقیم" به دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر در حبس به سر می‌برند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
0
0
همش الگوبرداری از کشورهای خارجی
نظرات بینندگان