arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
بازدید وزیر و سردار از کانون پلمپ شده "فیلم هشت و نیم"

وزیر ارشاد: "کانون فیلم هشت و نیم" پاتوق برای افرادی بود که اهدافشان با اهداف نظام همخوانی نداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارشاد، معاون اجتماعی پلیس و رئیس پلیس اطلاعات، دسته‌جمعی از "کانون فیلم هشت و نیم" که پیش‌تر پلمپ شده بود، دیدن کردند. پلیس می‌گوید در عملیاتی ضربتی این کانون را به دلیل فروش فیلم "غیرمجاز" پلمپ کرده است.

به گزارش "پایگاه خبری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران"، محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به همراه سردار بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی، و سرهنگ علیرضا محرابی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران، به صورت دسته جمعی از "کانون فیلم هشت و نیم" دیدن کرده‌اند. این کانون در روزهای اخیر توسط نیروی انتظامی پلمپ شده است.

پلیس ایران نهم تیرماه از عملیاتی ضربتی برای پلمپ مرکز نمایش، تکثیر و فروش فیلم‌ به نام "کانون فیلم هشت و نیم"، به دلیل فروش فیلم‌های "غیرمجاز و مستهجن" خبر داده بود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیروی انتظامی جمهوری اسلامی درباره گردانندگان "کانون فیلم هشت و نیم" اعلام کرده است: «این افراد در این اقدام غیرقانونی خود ضمن نمایش فیلم‌های غیرمجاز به منظور کسب درآمد نامشروع اقدام به فروش بلیت به مبالغ بالا و دعوت از چهره‌های معروف سینما در طول نمایش فیلم‌ها می‌کردند تا در لوای نمایش و نقد فیلم از این وضعیت سو‌استفاده کنند.»

پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران اعلام کرد که با پلمپ این کانون «۹ نفر از سینماگران معروف» نیز دستگیر شدند.

در بازدید دسته جمعی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی از مکان پلمپ شده، محمد حسینی، وزیر ارشاد، گفت: «موسسات فرهنگی هنری فاقد مجوز پاتوقی هستند برای دنبال کردند اهداف خاص که قطعا با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارند».


نظرات بینندگان