arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

هشدار پلیس فتا نسبت به پولشویی و کلاهبرداری در پوشش رمزارز

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا نسبت به کلاهبرداری و پولشویی افراد سودجو با شگرد سپرده‌گذاری رمز ارز و دریافت سود روزانه از شهروندان هشدارداد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا نسبت به کلاهبرداری و پولشویی افراد سودجو با شگرد سپرده‌گذاری رمز ارز و دریافت سود روزانه از شهروندان هشدارداد.

سرهنگ رامین پاشایی دراین‌باره گفت:‌ اخیرا پرونده‌های کلاهبرداری و پولشویی از طریق سایت دیوار با ترفند تبدیل وجه سرقتی به رمز ارز رواج زیادی پیدا کرده است. در این روش کلاهبرداران با ترفند درآمد هفتگی در منزل با آموزش رمز ارز و به بهانه داشتن درآمد دو میلیون تومانی، دام خود را در فضای مجازی پهن کرده و افراد نا آشنا نیز با برقراری ارتباط با این افراد نهایتا به شبکه اجتماعی تلگرام هدایت می شوند.

پاشایی افزود: کلاهبرداران در ادامه شگرد فریبکارانه خود به افراد پیشنهاد می‌کنند با نصب برخی صرافی‌های دیجیتال مرتبط با رمز ارزها و ... به افتتاح یک حساب بانکی اقدام کنند و در نهایت عکس کارت بانکی و شماره تماس خودشان را از طریق تلگرام برای وی ارسال کنند.

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا ادامه داد:‌ افراد کلاهبردار با سرقت موجودی حساب بانکی افراد غیر، وجه را مستقیما به حساب قربانی واریز و بعد آن به فرد واسط اعلام می‌کنند تا بابت ارسال وجه مذکور اقدام به شارژ کیف پول دیجیتال خود کرده و با آن رمز ارز خریداری کند و سپس وجه مذکور را به آدرس کیف پولی که به وی اعلام شده، انتقال دهند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌ رسانی پلیس فتا، وی تصریح کرد: از آنجایی که آدرس‌های کیف پول مقصد در رمز ارزها قابل شناسایی نیست، عملا کلاهبرداران اقدام به پولشویی کرده و تمام مسئولیت عواقب تعقیب قانونی از قبیل مسدودی حساب و ... متوجه فرد قربانی است که حساب خودش را در اختیار کلاهبرداران قرار داده است. در این شگرد کلاهبرداران از خودشان اثری باقی نمی‌گذارند.

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا خاطرنشان کرد: هموطنان گرامی و به خصوص کاربران فضای مجازی همواره باید هوشیاری لازم را در برخورد با تله افراد کلاهبردار و شیاد داشته باشند و به هیچ عنوان شماره حساب بانکی و یا کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

نظرات بینندگان